חדשות בארץ

לימודים באסרו חג, גשר בחגי תשרי: שרת החינוך חושפת את פרטי המו"מ

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון חושפת את פרטי המו"מ בין המורים לאוצר, ותוקפת: "שבועיים לפני פתיחת הלימודים, והאוצר לא מעוניין בהסכם"

  • כ' אב התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון חשפה היום (רביעי) פרטים אודות המשא ומתן בין המורים למשרד האוצר. בראיון ל-ynet אמרה כי המורים הסכימו לוותר על חופש באסרו חג, ובמקומו לעשות גשר בין יום כיפור לסוכות.

"אני נמצאת בתוך הדיונים כבר הרבה מאוד זמן, הצלחנו להביא את המורים להרבה מאוד הסכמות. בין אם זה הנושא של השכר של המורה המתחיל, שהמורים דרשו 10,500. הגשנו הצעה של 9,500, המורים הסכימו", אמרה שרת החינוך.

"המורים הסכימו לתת את אסרו חג ובמקומו לעשות את הגשר בין כיפור לסוכות. זה היה לבקשת משרד האוצר, אז גם כאן הצלחנו להביא אותם להסכמה".

השרה תקפה את משרד האוצר: "האוצר לא מעוניין בהסכם. אנחנו נמצאים שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים ועדיין ההורים נמצאים בחוסר ודאות, יחד עם הילדים. המו"מ הזה יכול היה להסתיים כבר לפני הרבה זמן, יש כסף למדינה ויש הסכמות".

"יש גורמים באוצר שלא הילדים ולא המורים ולא ההורים באמת מעניניים אותם. בדיונים הם אומרים: 'שישבתו גם עד דצמבר'", ציינה השרה בחריפות. "אני לא יכולה להרשות לדבר הזה לקרות. היום אני נפגשת עם ראש הממשלה לפיד על עניינים כלליים של פתיחת שנת הלימודים ואני מבקשת ממנו לקיים דיון חירום של הממשלה. הנושא הזה של משבר המורים נוגע בכל אחד מאיתנו, הוא משפיע כל הממשלה ולכן כל הממשלה צריכה להידרש למשבר הזה.

"הציפיה שלי מכל הממשלה היא שכולם יתגייסו כדי להפעיל את הלחץ שנדרש ולקבל את ההחלטה של סיום המו"מ כבר בשבועיים הקרובים", הוסיפה שרת החינוך.

תגיות:אסרו חגיפעת שאשא ביטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה