המצעד

אוצר בבקבוק: 5 שמנים אתרים שצריכים להיות בכל בית

מי חשב שיש סגולות ריפוי והרגעה בתוך בקבוקונים כל כך קטנים? קבלו חמישה שמנים אתרים שכדאי מאוד להוסיף למדף הביתי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נתחיל בשאלה: מהו בכלל שמן אתרי? הרי לא מדובר בשמן כמו שאנחנו מכירים אותו, אלא בתמצית נוזלית ריחנית המגיעה בדרך כלל בבקבוקון קטנטן. שמן אתרי הוא בעצם החומר הפעיל בצמח, והוא בעל ריח חזק מאוד. לכל שמן תכונות ריפוי והרגעה מדהימות, אך צריך לדעת לעבוד עם השמנים בצורה הנכונה. אספנו לכם את חמשת המובילים, כאלו שפשוט חובה שיהיו בכל בית:

  1. שמן אקליפטוס

השמן הוותיק והמוכר שעזר לאורך השנים לחלק גדול מאיתנו בעת הצטננות. האם ידעתם שהוא מסוכן לילדים מתחת גיל 3? מתברר שיש לו אח בטוח וחביב יותר, שנקרא אקליפטוס רדיאטה, והוא היחיד שמותר לשימוש בילדים ותינוקות עד גיל 3 - אל תגידו לא ידענו. גם ברדיאטה יש להשתמש במינונים נמוכים, שכן כל טיפה משמעותית מאוד. איך משתמשים? 2-3 טיפות במבער יחטאו את האוויר בבית. 2 טיפות בכף שמן נשא (שמן שקדים למשל) לעיסוי בית החזה יסייעו בעת התקררות ושיעול.

  1. שמן הדס

מי שמע עליו בכלל? ובכן, הורים לתינוקות שמעו עליו לא מעט. מתברר שמדובר באחד השמנים הבטוחים לתינוקות קטנטנים מקוררים. מריחה של טיפה אחת שמן הדס מהולה בשמן נשא על בית החזה של תינוק מקורר או משתעל תעשה פלאים. גם במבער הוא מצוין, בשילוב עם שמן אקליפטוס רדיאטה.

  1. שמן לבנדר

המרגיע הלאומי. טיפת לוונדר על נייר טישו או פיסת בד להרחה במשך היום - יכולה לשפר משמעותית מצב רוח ירוד. כמה טיפות במבער הביתי - ותחושת רוגע ושלווה יורדת על הבית. לא מאמינים? נסו. גם בחיטוי פצעים שמן לבנדר יעשה עבודה מעולה.

  1. שמן עץ התה

המחטא האולטימטיבי. אמרתם שמן עץ התה? אמרתם אנטי בקטריאלי. מעולה לחיטוי פצעים וחתכים (לא פתוחים), שפשופים בעור ואפילו פטריות ברגליים. לא לשכוח למהול בשמן נשא לפני השימוש. לשמן עץ התה ריח חזק מאוד, שנידף למרחוק, והוא נחשב לשמן הכי יעיל ושימושי בתחום.

  1. שמן רוזמרין

מה לא נאמר על שמן הרוזמרין? מרחיק כינים, מחזק שורשי שיער ואפילו משפר מצב רוח מתוח. כמו כל שמן אתרי, מספיק רק להריח טיפה אחת מכרית או דש בגד - וכבר יש שינוי לטובה. לא כולם אוהבים את הריח שלו, ונדמה שגננות מכירות אותו טוב יותר מכולם בזכות ההורים שמטפטפים טיפה מאחורי כל אוזן להרחקת כינים. אפשר גם להניח במבער לשיפור מצב הרוח והפחתת מתח.

ניסיתם שימוש בשמנים אתרים? מכירים עוד שמנים מומלצים? ספרו לנו בתגובות.

*כותבת המאמר אינה רופאה והשימוש בשמנים האתרים הוא לשיקול דעתכם בלבד

תגיות:שמנים אתריםסגולות ריפויTOP5

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה