חדשות בארץ

הנס של הנהג שהסיע את המחבל: "הוא עלה למונית עם אקדח וכדורים"

שלום, נהג המונית שהסיע את המחבל אמיר סידאווי, משחזר: "הוא דיבר עברית טוב ויפה. שאל אותי אם אני פנוי. יכולתי לקבל כדור בראש"

  • י"ז אב התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שלום, נהג המונית שהסיע את המחבל אמיר סידאווי לתחנת המשטרה, לא ידע את מי הוא מסיע ברכב. לדבריו, המחבל עצר אותו ברחוב, שאל אותו אם הוא פנוי. "הוא דיבר עברית טוב ויפה. עלה לרכב. שמתי לב שהוא קצת מפוחד", אמר ל'גלי ישראל'.

"שמתי לב שהוא קצת מפוחד", שחזר. "הורדתי אותו במשטרה ונסעתי. אחרי 400 מטר ראיתי ניידות אחריי. השוטר אומר לי: 'אלוקים אוהב אותך'. הסתובבתי אחורה וראיתי את האקדח עם הכדורים במושב האחורי. הייתי יכול לקבל כדור בראש. קרה לי נס".

הפיגוע התרחש הלילה (ראשון) בעיר העתיקה, וגרם לפציעתם של שמונה בני אדם, שניים מהם באורח קשה. המחבל אמיר סידאווי ירה לעבר נוסעים באוטובוס קו 3 שהיה בין שער האשפות לקבר דוד. לאחר מכן המשיך בריצה וירה בבני משפחה מארה"ב בזירה נוספת סמוך לכותל המערבי, ונמלט מהמקום.

כוחות הביטחון החלו מיד בניסיונות להתחקות אחר עקבותיו. לאחר כשש שעות של סריקות הגיע המחבל, תושב מזרח ירושלים, לתחנת המשטרה באמצעות מונית והסגיר את עצמו לידי השוטרים.

בין 8 הפצועים הם דובי ואלעזר פרובר, שהיו באוטובוס בדרכם מתפילה בכותל המערבי. השניים נפצעו בחסדי ה' באורח קל בלבד, כאשר קליעים חדרו לכתפיהם ויצאו מגופם. בראיון ל-ynet סיפר אביהם יחזקאל כי "התחיל גל של יריות ורסיסים לכל כיוון וצעקות היסטריות. בני אלעזר, תוך כדי שנפצע מהירי, זכר את מה שלמד בעזרה הראשונה ורץ לטפל בפצוע הקשה שהיה לידו".

האב סיפר כי שני ילדיו ספגו קליע, שלדבריו "חדר את החולצות שלהם, נכנס בצד אחד, יצא בצד השני בכתף, ולא קרה להם כלום". דובי בן ה-16 כבר השתחרר מבית החולים שערי צדק בעיר ומצבו טוב, ואלעזר שנפצע קל בכתף נשאר להשגחה. "הם אמרו לי - אבא, תודה לה' שניצלו לך שני ילדים. הם עדיין לא נרגעו מהמקום שבו היו. הם היו בטוחים בכל רגע שהמחבל בזירה, אנשים שכבו בין הכיסאות. מאחל החלמה מהירה לפצועים, ושנזכה שתתבטל מעלינו כל התקופה הקשה הזאת", אמר אביהם של הפצועים.

תגיות:מוניתמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה