חדשות בארץ

רוסיה נגד לפיד: "נוקט במוסר כפול, מזלזל בחיי הפלסטינים"

ראש הממשלה הותקף בחשבון הטוויטר של שגרירות רוסיה במצרים: "השוו בין השקר של לפיד בעניין אוקראינה באפריל לבין קריאותיו באוגוסט להפציץ ולהכות את השטחים הפלסטיניים בעזה. האם אין זה מוסר כפול?"

לפיד (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)לפיד (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
אא

המתיחות עם רוסיה: על רקע מבצע "עלות השחר" נגד הג'יהאד האסלאמי, תקפה אתמול (שלישי) שגרירות רוסיה במצרים בחריפות את ראש הממשלה יאיר לפיד.

חשבון הטוויטר של השגרירות שיתף ציוץ של לפיד מחודש אפריל, בו גינה את מעשי הטבח של הכוחות הרוסיים נגד אזרחים בעיירה האוקראינית בוצ'ה שליד קייב. לציוץ נוספה התגובה הרוסית בשפה הערבית: "השוו בין השקר של יאיר לפיד בעניין אוקראינה באפריל והניסיונות שלו לגעור ברוסיה ולהטיל עליה את האחריות בעניין מותם של האנשים בבוצ'ה, שמי שרצח אותם באכזריות הם הנאצים האוקראינים – לבין קריאותיו באוגוסט להפציץ ולהכות את השטחים הפלסטיניים ברצועת עזה. האם אין זה מוסר כפול, התעלמות וזלזול מוחלט בחיי הפלסטינים?".

כזכור, עם תחילת העימות הצבאי בין רוסיה ואוקראינה הוביל לפיד, בתפקידו כשר החוץ, קו תקיף נגד הרוסים וגינה את הפלישה הרוסית לאוקראינה: "ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי וישראל מגנה את המתקפה", אמר.

בתחילת חודש אפריל האשים לפיד את רוסיה בביצוע פשעי מלחמה, לאחר פרסומם של תיעודים קשים מבוצ'ה בהם נראו גופות רבות ברחובות. "אי אפשר להישאר אדיש אל מול התמונות המחרידות שהתגלו בעיר בוצ'ה שליד קייב אחרי שהצבא הרוסי עזב את המקום", כתב. "פגיעה מכוונת באוכלוסייה אזרחית היא פשע מלחמה, ואני מגנה אותה נחרצות".

משרד החוץ הרוסי הגיב בחריפות על דבריו של לפיד. בהודעת שהוציא המשרד נטען כי התבטאותו הינה "מתקפה אנטי-רוסית", המהווה "ניסיון ציני" להסיט את תשומת הלב העולמית מהסכסוך המתמשך בין ישראל והפלסטינים. בהמשך זומן שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, לשיחת הבהרה במשרד החוץ במוסקבה.

תגיות:יאיר לפידרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה