חדשות בארץ

המשבר עם רוסיה: הנשיא הרצוג שוחח עם פוטין

על רקע המתיחות עם מוסקבה, נשיא המדינה שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וזאת לבקשת ראש הממשלה לפיד ובתיאום עם משרד החוץ: "שיחה ארוכה, כנה ופתוחה"

הרצוג (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)הרצוג (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

על רקע המתיחות ביחסים בין ישראל ורוסיה בעקבות החלטתה של מוסקבה לסגור את משרדי הסוכנות היהודית בשטח המדינה, שוחח היום (שלישי) נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

מבית הנשיא נמסר כי שני המנהיגים דנו בנושאים בילטרליים שונים בין שתי המדינות, ביניהם אתגרי העם היהודי בתפוצות. כמו כן, הרצוג הרחיב בשיחה על סוגיית פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה.

"השיחה, שהתנהלה באווירה חיובית, הייתה ארוכה, כנה ופתוחה. שני הנשיאים הדגישו את שיתופי הפעולה החשובים בין ישראל ורוסיה וסיכמו לעמוד בקשר על מנת להמשיך ולחזק את היחסים בין המדינות. נשיא רוסיה הדגיש את מחויבותו האישית להנצחת השואה ולמאבק באנטישמיות, והבטיח להמשיך ולעמוד לצד הקהילות היהודיות ברוסיה ובתפוצות".

בבית הנשיא הדגישו, כי הרצוג יזם את השיחה עם פוטין לבקשתו של ראש הממשלה יאיר לפיד ובתיאום עם משרד החוץ.

מהקרמלין נמסר כי הרצוג ופוטין דנו "בבעיית פעילותה ברוסיה של העמותה המייצגת את הסוכנות היהודית", וכי הוחלט להמשיך את המגעים בנושא בדרג המשרדים הרלוונטיים בשתי המדינות.

כזכור, בית משפט במוסקבה החל לפני כשבועיים בדיון מקדמי בבקשת משרד המשפטים הרוסי להפסיק את פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה, וזאת בטענה כי היא אוספת מידע על אזרחים רוסיים. המשך הדיון נקבע ל-19 באוגוסט. לאחר עיכובים מצד הרשויות ברוסיה, משלחת משפטית מישראל הגיעה בתחילת החודש למוסקבה ונפגשה עם גורמים במשרד המשפטים הרוסי, אולם לא נרשמה התקדמות בסוגייה.

תגיות:יצחק הרצוגולדימיר פוטיןהסוכנות היהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה