חדשות בארץ

לפיד: "כל מטרותיו של מבצע ’עלות השחר’ הושגו"

לאחר סיומו של מבצע 'עלות השחר', מסרו ראש הממשלה ושר הביטחון מסרו הצהרות: "כל הצמרת הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי סוכלה תוך שלושה ימים", אמר לפיד

  • י"א אב התשפ"ב
(צילום: מארק ישראל סלם / POOL)(צילום: מארק ישראל סלם / POOL)
אא

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ נשאו הערב (שני) הצהרות לתקשורת, יממה לאחר שהפסקת האש נכנסה לתוקף והביאה לסיומו של מבצע עלות השחר בעזה.

"מבצע 'עלות השחר' החזיר לישראל את היוזמה ואת ההרתעה הישראלית. כל המטרות הושגו. כל הצמרת הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בעזה סוכלה תוך שלושה ימים. עוצמתו ותחכומו של צה"ל היכו את האויב מכה קשה", אמר לפיד בפתח דבריו. "עמידתם האיתנה והתנהלותם האחראית של תושבי העוטף והעורף הישראלי, לצד ההגנה האקטיבית של כיפת ברזל, הצילה חיים ומנעה נפגעים. אנחנו שולחים איחולי החלמה ורפואה שלמה לפצועים".

עוד התייחס לפיד למעצרי בכירי הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון: "במקביל למבצע בעזה, הובילו לוחמי שב"כ וצה"ל מבצע מעצרים נרחב של פעילי ג'יהאד איסלאמי ביהודה ושומרון. ממשלת ישראל המשיכה במדיניות עוצמתית של אפס סובלנות כלפי טרור. מי שינסה לפגוע בנו ישלם בחייו".

"עשינו מאמץ מיוחד למנוע פגיעה בבלתי מעורבים. מדינת ישראל לא תתנצל על כך שהיא מגנה על תושבי תוך שימוש בכוח, אבל מותם של חפים מפשע, בעיקר ילדים, הוא שובר לב", אמר לפיד ופנה לתושבי עזה: "יש גם דרך אחרת. אנחנו נדע להגן על עצמנו מפני כל מי שמאיים עלינו, אבל אנחנו גם יודעים לתת עבודה ופרנסה וחיים של כבוד לכל מי שרוצה לחיות בשלום לצידנו".

"יש עוד דרך לחיות", חזר ואמר ראש הממשלה. "הדרך של הסכמי אברהם, של פסגת הנגב, של חדשות וכלכלה, של פיתוח אזורי ופרויקטים משותפים. הבחירה בידיכם. עתידכם תלוי בכם".

לפיד הודה לנשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי על מאמצי התיווך מול עזה, והוסיף: "ישראל ממשיכה לפעול מולם להשבת בנינו הביתה. עד שהדר ואורון, זכרם לברכם, אבירה והישאם לא יחזרו, עבודתנו לא הושלמה".

ראש הממשלה התייחס לתוכנית סיוע ופיצוי לתושבים שנפגעו, ואמר: "פגשתי אתמול את ראשי הרשויות של עוטף עזה. הם חזקים, התושבים חזקים, והעם עומד מאחוריהם. אני ושר האוצר אביגדור ליברמן מכינים תוכנית מסודרת של סיוע ופיצוי לתושבים. הממשלה הזו לא תיעלם מחייהם יום אחרי שהתותחים מפסיקים לירות".

שר הביטחון בני גנץ נשא אף הוא דברים, ושיגר איום גלוי לאיראן: "גם בעתיד, אם יהיה בכך צורך, נצא למכת מנע, בכדי להגן על אזרחי ישראל, ריבונותה ותשתיותיה. זה נכון בכל אחת מהחזיתות, מטהרן ועד חאן יונס".

"ההישג הצבאי נשען על יכולות מבצעיות ומודיעיניות שבנינו לאורך השנים, על דיוק, על מערכת ההגנה האווירית הטובה בעולם, ועל קבלת החלטות אחראית ונחושה", הוסיף גנץ. "ארגון חמאס הוא זה שנושא באחריות על השטח ברצועת עזה. במקום שבו האחריות לא תמומש – אנחנו נפעל בעוצמה, ונשתמש בכל האמצעים שלרשותנו – צבאיים ואזרחיים.

בשנה האחרונה מאז מבצע 'שומר החומות' שיצר הרתעה גבוהה ישראל מנהלת מדיניות ברורה. מצד אחד – יד חזקה מול כל הפרת ריבונות, ומאמץ התקפי והגנתי לסיכול בכלל הזירות. מצד שני, מדיניות אזרחית הומניטרית אחראית תוך חיזוק הכוחות המתונים על חשבון ארגוני הטרור", לשון שר הביטחון.

מבצע עלות השחר ארך כ-55 שעות, והחל עם חיסולו של מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי, תייסיר ג'ערבי, ושמונה פעילי ג'יהאד איסלאמי נוספים. הגורם לחיסולם של המפקד והפעילים היה ההתרעה המודיעינית שהתקבלה על פיגוע נ"ט שמתכנן ארגון הטרור. בשל כך נחסמו צירים מרכזיים בעוטף עזה, ובוטלה פעולת הרכבות בין שדרות לאשקלון. במהלך ימי הלחימה שיגר ארגון הג'יהאד האיסלאמי, השני בגודלו ברצועה, כ-1,100 רקטות. יותר מ-200 מהם נפלו בשטחי עזה, וגרמו להרוגים בצד הפלסטיני, ביניהם ילדים. מערכת כיפת ברזל יירטה כ-380 רקטות ב-96% הצלחה. בחסדי שמים המבצע הסתיים עם 0 נפגעים בצד הישראלי. 

צה"ל פגע משמעותית בשרשרת הפיקוד של הג'יהאד האיסלאמי, חיסל יותר מ-10 מחבלים בזמן אמת, התקיף כ-170 יעדי טרור של הארגון, לצד מנהרה התקפית, מוצבים ועמדות צבאיות, בורות שיגור ומחסני אמצעי לחימה

תגיות:יאיר לפידבני גנץמבצע עלות השחרהג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה