סגולות

הסגולה האדירה בעניית "יהא שמא רבא מבורך"

בשם הסבא מקלם מובא, שהיה שווה להקב"ה לברוא את העולם 6000 שנה על מנת שיהודי אחד יעמוד בבריאה ויאמר פעם אחת "אמן יהא שמיא רבא מברך"

אא

אחר שזכינו בשבוע הקודם למעלת עניית אמן באריכות וסגולותיה, כעת לשבח הגדול בבריאה, עניית "יהא שמיה רבא מברך" על קדיש. בתלמוד מסכת שבת אמר ר' יהושוע בן לוי "כל העונה אמן יהא שמיה רבא מברך בכל כוחו, קורעין לו גזר דינו". והזוהר מוסיף - של 70 שנה. "בכל כוחו", רש"י מבאר – "כוונתו", והזוהר והתוספות מבארים: "בקול רם". ועל ידי כך מבטלים גזירות קשות.

הקדיש הוא שבח גדול ונורא שתיקנו אנשי כנסת הגדולה אחר חורבן בית ראשון, שבו אנו מתפללים שיתגדל ויתקדש שמו הגדול בזמן הגאולה. שבח זה מבוסס על הפסוק ביחזקאל, "והתגדלתי והתקדשתי ונודעתי לעיני גויים רבים וידעו כי אני ה'". התוספות במסכת ברכות מבארים את הסיבה שהקדיש נתקן דווקא בלשון ארמי, ואחד הטעמים הוא - על מנת שהמלאכים לא יתקנאו בנו, עם ישראל, שזוכים לענות על שבח זה שאין כמוהו בעולם.

ובשם הסבא מקלם מובא, שהיה שווה להקב"ה לברוא את העולם 6000 שנה על מנת שיהודי אחד יעמוד בבריאה ויאמר פעם אחת "אמן יהא שמיא רבא מברך". מדהים.

כתב מרן בשו"ע (נ"ו): יש לכוון בעניית הקדיש, ולענות אותו בקול רם, ולהשתדל לרוץ כדי לשמוע קדיש.

מורנו הרב חיים ויטל מביאו (מ"א), שהיהודי צריך בכל יום למלא את הצדי"ק, כלומר צ' (90) אמנים, ד' (4) קדושות, י' (10) עניית יהא שמא רבא, וק' (100) ברכות. ואדם הזוכה בכל יום לשלוש תפילות בבית הכנסת, זוכה שנשמתו חותמת בכל לילה על מילוי הצדי"ק, ששכרו שמור לעתיד לבוא לגן עדן לנצח נצחים, ואין קץ לשכרו בשמים.

וכעת לסגולות העצומות לאדם הזוכה לכוון ולענות כראוי:

- כתב הפלא יועץ (ערך עניה): אילו היו יודעים הבריות גודל שכר עניית אמן יהא שמא רבא היו רודפים אחריה כמוצא שלל רב. אשרי הזוכה.

- כתב הגאון מווילנא (בהקדמתו לתיקוני הזוהר): העונה יהא שמיה רבא כהלכתו ינצל מחבלי משיח.

-  והוסיף בעל מנחת יעקב, שהעונה יהא שמיה רבא כהלכתו זוכה לאריכות ימים.

- וכתב המשנה ברורה (אורח חיים נ"ו), שיענה על הקדיש בלב ובנפש ולא רק כמוציא משפתיו ולבו בל עמו.

- ועוד כתב על כך השל"ה הקדוש: הקדיש הוא שיר ושבח גדול להקב"ה, וכל אבריו (של האדם) צריכים להזדעזע בענייתו.

-  ובפרט שבעת ענייתו מכוון את פירוש המילים יהי שמו הגדול מבורך לעולם ולעולמי עולמים... שיהא השם שלם והכיסא שלם ואשריו ואשרי חלקו.

- כתב בעל ספר "חרדים" שבעניית אמן יהא שמיה רבא מוחלין לאדם על כל עוונותיו. וכן בשבט מוסר כתב שאין כמו הסגולה החשובה שהיא עניית יהא שמיה רבא מברך, המסוגלת ביותר לכפרת עוונותיו ולכל הישועות.

-  ובמסכת ברכות נאמר שכל הרואה את עצמו בחלום עונה אמן יהא שמיה רבא - מובטח לו שהוא בן העולם הבא.

אשרי הזוכה לענות בכוונה טובה, אשריו ואשרי חלקו.

תגיות:סגולותהרב עמנואל מזרחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה