חדשות יהדות

הגר"ג אדלשטיין: "לעסוק בתורה גם בחופש, להיזהר מטיולים"

במכתב מפורט במיוחד, מורה מרן הגר"ג אדלשטיין להיזהר בימי בין הזמנים מיציאה לטיולים, ולקבוע גם בהם זמנים קבועים ללימוד, לתפילה, וללימוד המוסר

  • ה' אב התשפ"ב
הגר"ג אדלשטיין (צילום: שלומי כהן / פלאש 90)הגר"ג אדלשטיין (צילום: שלומי כהן / פלאש 90)
אא

מרן ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין קורא להקפיד גם בימי החופשה לעסוק בתורה, ולקבוע זמנים קבועים ללימוד, לתפילה, וללימוד מוסר.

במכתב שפורסם הבוקר כתב הרב אדלשטיין כך: "לאחי ורעי היקרים נ"י, ברוכים תהיו, בהתקרב ימי בין הזמנים חובתנו לשוב ולהזכיר את הדברים הידועים זה מכבר, כי ימי בין הזמנים אינם ימים של פטור מעסק התורה ח"ו, אלא הם ימים שנועדו ליתן ריוח בין פרשה לפרשה, ולכן צריכים לראות שחלילה לא יהיה בימים אלו רפיון מתורה ועבודת השם, אלא שיהא זה זמן של מנוחה לשם שמים כפי הנצרך לקיום התורה והמצוות, ולא מתוך פריקת עול חס וחלילה.

הרב אדלשטיין הדגיש בדבריו כי הכוונה היא לא דווקא לבני תורה, אלא לכל אחד ואחד: "ולכן מוכרח שיהיה לכל אחד ולאו דוקא בני תורה, סדרים קבועים, לעסק התורה, תפלה, ועסק המוסר, והדרך הטובה להתחזק בעסק התורה בבין הזמנים היא, על ידי שאדם מסדר לעצמו סדרי לימוד, בזמן קבוע, במקום קבוע, וללמוד דבר קבוע, וטוב גם שיהא הלימוד עם חברותא ולכה"פ בחלק מהיום, ועל ידי זה להמשיך הדבקות בתורה גם בימי בין הזמנים, כל אחד כפי כוחו.

הרב הוסיף והזהיר מיציאה לטיולים, והזכיר כי בשנים האחרונות התרחשו אסונות גדולים בעקבות הטיולים. כה דבריו: "ויש להיזהר מאד שלא לצאת לטיולים (מלבד במסגרת הישיבה או המשפחה), כי יש בזה סכנה לגוף ולנפש, וכבר היו הרבה אסונות מחמת הטיולים רח"ל, ואמנם יש צורך במנוחה אך לא בפריקת עול תורה, כי זה דבר חמור מאד.

עוד הוסיף הרב וקרא להיזהר ולהתנהג בצורה נאותה ולקדש שם שמים: "ומאחר שבימים אלו, לא כל הזמן נמצאים בסביבה של תורה, ראוי לכל אחד להיזהר בהנהגתו שיהא בה קידוש שם שמים, ולהתנהג כראוי לבני מלכים מאן מלכי רבנן.

"ויהי רצון כי כל המתחזקים בעסק התורה בימי בין הזמנים, יזכו לסייעתא דשמיא כל השנה", סיים הרב אדלשטיין את דבריו.

תגיות:תורהלימוד תורההגר"ג אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה