סלבס בהתחזקות

אסף אמדורסקי: "אני לא עובד בשבת. זה חשוב לי, אני יהודי"

מה ענה אסף אמדורסקי לדני קושמרו, כשנשאל השבוע האם הוא שומר שבת מטעמים דתיים?

אא

המוזיקאי אסף אמדורסקי ריגש השבוע את הרשת כאשר בראיון ל'חדשות 12' סיפר על החלטתו שלא לעבוד בשבת. 

בראיון לדני קושמרו סיפר כי הוא מקפיד מזה שנים שלא לעבוד בשבת. "אני לא עובד בשבת, זה חשוב לי", אמר. כשנשאל האם הוא החליט כך מטעמי אלוקים או מטעמים של 'שיהיה לי יום אחד בשבוע של שקט', השיב: "אני יהודי, יש הרבה גוונים של יהודים אז גם אני”.

למי שלא עוקב ולא מכיר, העניין אולי נראה 'סתמי', אך מי שמכיר יודע כי אמדורסקי כבר החל בתהליך חיפוש ורצון להכיר את התורה - כבר לפני שש שנים. בראיון ל'ווינט' סיפר אמדורסקי בזמנו כי הוא מתעניין ביהדות, וכי למרות שהוא מגיע מבית 'אנטי' - הוא אינו שולל שום דבר, לפני שהוא מכיר אותו על בוריו.“אני מאמין שמדובר בהליך שכל אחד עושה בזמן שלו, אם מטעמים אינטלקטואליים או מטעמים רוחניים או מטעמים פרקטיים", אמר אמדורסקי בראיון לעמי פרידמן. "הדרך מובילה אותך לשם, או הגיל או ההורות או הקרובים אליך. אני לא מתבייש להפשיל שרוולים, לפתוח ספר ולראות מה כתוב שם, כי אני לא יודע.

"אני בא מבית שהוא מאוד אנטי ואני לא מקבל עליי את מה שעשו הדור שלפניי או שני דורות שלפניי. היה להם חשוב למגר כל עניין של יהדות כי זה היה כמעט נגד הציונות. בנושא הזה אני קצת מטיל ספק, ואומר – מה שהיה נכון להורים שלנו, אולי לא כל כך נכון לנו, וכדאי פשוט קודם כל לדעת מה כתוב שם, ואחרי זה לבחור באיזה אופן אתה רוצה לחיות.

“אני מתבייש להגיד שאני לא מכיר את התורה, אני רוצה להכיר יותר, זה חשוב לי גם כיוצר וככותב, וכאדם שמתעסק בעברית, זה המקור של העברית. לא להכיר את המקורות זה פשוט להיות מנותק מכל קונטקסט”, אמר אז. 

עוד בנושא:

אסף אמדורסקי על מופע הסליחות שבוטל: 'אין שום סיבה לפחד ממנהגי הציבור הדתי"

אסף אמדורסקי הגיב לפוסט של אביתר בנאי, והופתע מתגובות הגולשים

תגיות:אסף אמדורסקישבתסלבס בהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה