חדשות בארץ

בעקבות גול עצמי של בנט וכהנא: האם משרד הדתות יעבור לידי לפיד?

ימינה תאבד את השליטה במשרד הדתות, בעקבות גול עצמי של ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט. ביש עתיד טוענים כי תיק הדתות צריך להגיע ללפיד

  • כ"ז תמוז התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90
אא

מפלגת ימינה תאבד את השליטה במשרד הדתות, בעקבות טעות קריטית של ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט – כך נחשף אמש (שני) בכאן 11.

על פי חוק, ב-13 באוגוסט תפקע כהונת בנט על פי חוק כממלא מקום השר לשירותי דת. בעקבות כך יפקע גם תפקידו של סגן השר לשירותי דת מתן כהנא, ובכך תאבד ימינה את השליטה בתיק הנחשק.

הסיבה לכך היא התפטרותו של כהנא מתפקיד השר לשירותי דת, וחזרתו לכנסת על מנת לחזק את כוחה של ימינה בכנסת, ולמנוע מח"כ יום טוב כלפון לערוק לשורות האופוזיציה. בשל הטלטלות הפוליטיות, לא הצליח כהנא להשיג רוב למינויו מחדש, וע"פ חוות הדעת המשפטית אין אפשרות להאריך את כהונתם של בנט וכהנא במשרד הדתות. נוסף על כך, מאחר שגם מנכ"ל המשרד לשירותי דת מסיים את תפקידו, את הסמכויות במשרד הבכיר יקבל סמנכ"ל המשרד גל שם טוב.

כהנא ניסה לדאוג לרוב בכנסת שיצביע עבור מינויו מחדש. מי שמונעת זו היא מפלגת מרצ, הדורשת כי בתמורה למינויו של כהנא לשר הדתות – יסיר בנט את הווטו שהטיל על מינויו של איש 'מרצ' השר לשעבר יוסי ביילין לתפקיד יו"ר רשות הטבע והגנים.

בלשכת ראש הממשלה יאיר לפיד בדקו בימים האחרונים האם המשרד לשירותי דת צפוי לעבור לתחום אחריותו. ביש עתיד טוענים כי על פי חוות דעת משפטית שבידם, על משרד הדתות לעבור לידיו של לפיד.

 

תגיות:משרד הדתותימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה