חדשות בארץ

רוסיה נגד לפיד: מינויו לראש ממשלה "מייצר קשיים ביחסים"

על פי הדיווח בחדשות 12, שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, התבטא בשיחות סגורות נגד מינויו של יאיר לפיד לראש הממשלה, בשל התבטאויותיו כשר חוץ נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה. סביבת ראש הממשלה: "אין שינוי ביחסי המדינות"

לפיד (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)לפיד (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
אא

שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, הביע לאחרונה אי נחת ממינויו של יאיר לפיד לראש הממשלה. כך דיווח הערב (רביעי) ירון אברהם בחדשות 12.

על פי הדיווח, ויקטורוב העביר בשיחות סגורות מסרים לגורמים ישראליים, לפיהם כניסתו של לפיד ללשכת ראש הממשלה מייצרת "קשיים" ביחסים בין שתי המדינות.

הרקע להתבטאות החריגה של הדיפלומט הרוסי הינם הגינויים החריפים שהשמיע לפיד נגד רוסיה מתחילת המלחמה באוקראינה והעובדה שהגדיר את הפעולות הרוסיות באוקראינה כפשע מלחמה.

מסביבת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "אין שינוי ביחסי המדינות". בשגרירות רוסיה בישראל הגיבו: "שמנו לב לכמה הערות והצהרות של גורמים ישראליים בנוגע למבצע הצבאי המיוחד הרוסי באוקראינה. מקווים שישראל תבחר בגישה חסרת פניות, מאוזנת ושקולה יותר בנושא". בהמשך פרסמה השגרירות הודעת הכחשה, לפיה ויקטורוב לא אמר את הדברים שיוחסו לו בדיווח.

כזכור, עם תחילת העימות הצבאי בין רוסיה ואוקראינה הוביל לפיד כשר החוץ קו תקיף נגד הרוסים וגינה את הפלישה הרוסית לאוקראינה: "ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי וישראל מגנה את המתקפה", אמר. בתחילת חודש אפריל הוא האשים את רוסיה בביצוע פשעי מלחמה, לאחר פרסומם של תיעודים קשים מהעיירה האוקראינית בוצ'ה שליד קייב בהם נראו גופות רבות ברחובות. "אי אפשר להישאר אדיש אל מול התמונות המחרידות שהתגלו בעיר בוצ'ה אחרי שהצבא הרוסי עזב את המקום", כתב. "פגיעה מכוונת באוכלוסייה אזרחית היא פשע מלחמה, ואני מגנה אותה נחרצות".

משרד החוץ הרוסי הגיב בחריפות על דבריו של לפיד. בהודעת שהוציא המשרד נטען כי התבטאותו הינה "מתקפה אנטי-רוסית", המהווה "ניסיון ציני" להסיט את תשומת הלב העולמית מהסכסוך המתמשך בין ישראל והפלסטינים. בהמשך זומן שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, לשיחת הבהרה במשרד החוץ במוסקבה.

תגיות:רוסיהיאיר לפידאוקראינהאנטולי ויקטורוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה