היסטוריה וארכיאולוגיה

"מה, אמא?! זה היה שייך לפרעה?!". שבת עם הספר "ארכיאולוגיה תנ"כית" של הרב זמיר כהן

לא תיארתי לעצמי שילדי בגיל הגן יתפעלו כל כך מספר שאינו לילדים, אך התמונות המרהיבות ואמת התורה הקדושה העולה מהעפר, חיברו אותנו לעבר העשיר והמפואר של עם הנצח. טור אישי והמלצה לספר חובה שיחבר את כולנו למהות של בין המצרים בחבלי משיח

  • כ"א תמוז התשפ"ב
אא

"מה?! אמא, זה היה שייך לפרעה?!", הם פערו עיניים תמימות אל מול תצלומי תכשיטי ענק, וחפצי נוי אדירים עשויים זהב. בני בן ה-4 התלהב לראות בעיניו הגדולות והתמימות תצלום של טבעת חותם של רעמסס השני, הפרעה הרשע של יציאת מצרים.

"כן", חייכתי בהתרגשות ובהפתעה גם יחדיו: הילדים שלי, בני 6, 4 ושנתיים וחצי נושמים את סיפורי התנ"ך בהתלהבות שכזו בשבת-אורות. הרגשנו בחוש, ממש עין בעין כיצד שורשי הנשמה היהודית שלהם מתארכים, מתעבים, ומתחזקים באדמה ברגעים האלו.

כך התבוננו הילדים בתדהמה בצילומים המרהיבים של הספר. הם לקחו את הספר אליהם, עיינו בתמונות בעצמם, ולא הפסיקו להתפעל התפעלות של חוויה ראשונית מעוצמת התנ"ך. כל הסיפורים קמו לתחייה מחדש אל מול עיניהם של ילדיי הרכים. לא ציפינו ולא שיערנו שתהיה לנו שבת מופלאה שכזו.

 

"בזכות הספר, ראיתי את החיוכים של הגאווה היהודית של בני המשפחה"

הילדים הביטו בסקרנות ובעניין בתכשיטים ובחפצי הנוי מתקופת מצרים הפרעונית, ושאלו שאלות סקרניות של ילדים. הם שוחחו בעצמם על התמונות, והתלהבו מכך שיש תמונות אמיתיות מתוך הסיפורים שהם שמעו בבית ובגן על מה שקרה לעם ישראל.

התרגשתי מאוד, כשקיבלתי לראשונה את "ארכיאולוגיה תנ"כית" עם שליח עד הבית. מתנה מופלאה שהגיעה לפני שבת. בני המשפחה צללו אל תוך עולם התנ"ך הקסום, והוא נראה חי וברור מבין דפי הספר. צילומים איכותיים ומושקעים ליוו אותנו בשבת. קראתי בקול קטע חשוב מתוך הספר, וראיתי את החיוכים של הגאווה היהודית של בני המשפחה המורחבת. קרוב משפחה נוסף, שאל את הספר לשבת הבאה, ודיווח על כך שהוא לא יכול היה להניח את הספר מידו במשך שעות ארוכות מרוב עניין ותדהמה.

בלי מילים חשנו שעלינו קומה בהרגשה הקסומה הזו של גאוות יחידה ושייכות לעם ישראל - עם של עבר עשיר וגדולת מלך מלכי המלכים, אור אינסוף גדול יותר ממה שכל ארון הספרים היהודי יכול להכיל.

מצורפים כאן דברים נהדרים שנכתבו על השער האחורי של כריכת הספר:

מאז ומתמיד הסעירו המאורעות ההיסטוריים המסופרים בתנ"ך את דמיונם של הארכיאולוגים. אין בעולם ספר ששימש בסיס למספר כה רב של מחקרים ותגליות ארכיאולוגיות כמו התנ"ך, ואין בעולם אזור שנחקר ביסודיות כמו ארצות המקרא.

ספרי ארכיאולוגיה תנ"כית הם מרהיבי עין ובהם מוצגות תגליות ארכיאולוגיות רבות מספור, המאירות באור יקרות את אמיתותו של התנ"ך, ומספרות את סיפור ההיסטוריה האנושית בארצות המקרא. 

הספר עשיר בתצלומים מדהימים, חלקם נדירים, הממחישים את הנאמר. תקופה אחר תקופה צועד הקורא בתחנות ההיסטוריה הגועשת של עם ישראל, כפי שהיא משתקפת בממצאים המרתקים העולים מבטן האדמה.

אימפריות הענק הכוחניות של המזרח העתיק קורמות עור וגידים לנגד עיננו לרגע קט, ושבות וקורסות אל העפר, בעוד עם הנצח עולה מתוך אבק חורבותיהן, וממשיך במסעו אל עבר יעדו ההיסטורי.

בספרים מוצגים דברי בכירי הארכיאולוגים, לפיהם הממצאים בשטח מצביעים בבירור על אמינותן של עדויות התנ"ך ורמת דיוקן עד לפרטי הפרטים, גם מנקודת המבט המחקרית.

"אמא, כשהמשיח יגיע, אני עדיין אהיה בחיים?"

לרכישת ערכת המקדש במחיר השקה מיוחד הכנסו להידברות שופס

מתנה לרוכשים את סדרת ספרי ארכיאולוגיה תנ"כית של הרב זמיר כהן: ספר דניאל עם פירוש "נזר החזיונות" של הרב זמיר כהן על הנבואות שהתגשמו ותתגשמנה עד בוא הגואל ותחיית המתים כולל שליח חינם עד הבית לחצו כאן או התקשרו 073-2221250

מתחברים לבית המקדש עם ספרים ומשחקים מרגשים ומחזקים על ירושלים ועל בית המקדש לחצו כאן  או התקשרו 073-2221250 לרשימה המלאה

תגיות:הרב זמיר כהןארכיאולוגיה תנ"כית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה