חדשות בארץ

הרב אביגדור חיות על התפטרותו של לביא: "לא מחפשים ראש של אף אחד"

"רוצים הפקת לקחים. לא מחפשים ראש של אף אחד", אומר הרב אביגדור חיות, ששכל את בנו באסון מירון, ומתאר את התמודדותו האישית: "מי שפותח את העיניים זוכה לראות את ידיו של הקב"ה"

  • כ' תמוז התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הרב אביגדור חיות, ששכל את בנו הבכור ידידיה ואת תלמידו משה לוי באסון הנורא במירון, הגיב הבוקר (שלישי) להתפטרותו של מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב שמעון לביא.

"איננו מחפש ראש של מישהו אלא הפקת לקחים", אמר בראיון שהעניק ל'קול חי'. "קראתי בעיון רב את הודעת ההתפטרות של לביא. לא ישנתי יותר רגוע בגלל זה. שום דבר לא יחזיר את יקירינו. אני די בז להתפטרות הזאת. אם היו כשלים תבוא ותאמר מה הם. אנחנו לא מחפשים ראש של מישהו.

"יש לנו מטרה אחת ויחידה: לגרום שבאמת תהיה הילולא מכובדת ובטוחה כמו שצריך. להגיד שהייתה לו השנה סגירת מעגל לדעתי זו בושה.

"אני מתאר לעצמי שנראה עוד מצעד של התפטרויות", הוסיף האב השכול. "אבל לא זו המטרה שלנו. לנו לא יצא מזה כלום. מה שאנחנו רוצים זה הילולא תקינה ושהלקחים יופקו. נטילת אחריות זה להציף את הכשלים שהיו, לא רק להתפטר ולומר אני אחראי", הדגיש והוסיף: "אני יכול לקחת אחריות על הצונאמי ביפן ולהגיד שאני מתפטר מתפקידי כמלמד בכיתה ח' בתלמוד תורה".

הרב אביגדור תיאר את התמודדותו האישית עם השכול. "אני לומד חברותא עם אבא של מוישי ושמענו יחד על ההתפטרות, אין דבר כזה להתאושש, יש להמשיך את החיים עם הדבר הזה. אני מתמודד באופן אישי עם הפטירה של הבן הבכור שלי, עם הפטירה של הבן שלי, עם פציעה שאני גורר עד היום את ההשלכות שלה, ובינינו, עם פוסט טראומה שיש לי מהאירוע. אין דבר כזה להתאושש. מנסים, בכוח האמונה החזקה, לנסות לחיות עם זה. זה חיים אחרים לגמרי. אבל מי שקצת פוקח את העיניים יכול לראות את ידיו של הקדוש ברוך הוא".

הרב אביגדור חיות, האב השכול מאסון מירון, משתף בהתמודדות: "כמו רכבת הרים. עליות ומורדות"

 

תגיות:אסון מירוןאביגדור חיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה