חדשות בארץ

"נושא באחריות לאסון מירון": מפקד מחוז צפון התפטר מתפקידו

ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז צפון, הודיע על התפטרותו מתפקידו: "מיד לאחר אסון מירון אמרתי שאני, כמפקד האירוע, נושא באחריות"

  • י"ט תמוז התשפ"ב
(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

שנה וחודשיים לאחר האסון הנורא במירון, מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא הודיע הערב (שני) למפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי כי הוא מבקש להתפטר מתפקידו בתקופה הקרובה.

במכתב ההתפטרות ציין לביא כי הוא לוקח אחריות על האסון הנורא, שגרם למותם של 45 בני אדם. "מיד לאחר האסון אמרתי שאני, כמפקד האירוע, נושא באחריות", לשון לביא. מפקד המחוז הצפוני הוסיף: "כוונתי הייתה לאחריות של ממש, ללא חוכמות. מעולם לא הסתתרתי מאחורי השותפים לאחריות.

''זה ברור לי שהיה שם לחץ קהל גדול מאוד בזמן קצר מאוד, היתה שם החלקה וכנראה כמו סוג של מפולת שלגים וכך גם נהרגו 45 בני אדם. אני לא יודע לומר מה גרם לכך. לא יכולתי לתחקר את זה כי כל העסק נמצא בחקירה. אין לי תשובה מה גרם לאסון הזה.

דובר פורום משפחות אסון מירון, ישראל דיסקינד, ששכל את אחיו שמחה בונים ז"ל באסון, הגיב להתפטרותו של לביא: "שמחתי לשמוע על החלטתו של ניצב שמעון לביא להתפטר מתפקידו כמפקד המחוז הצפוני. ‏ההחלטה האישית לפרישה היתה צריכה להיות בסמוך לאסון בו קיפחו את חייהם 45 אזרחים ביניהם אחי האהוב. לקיחת אחריות היא חובה ולא רשות.

"אני קורא למפכ"ל המשטרה לאמץ את הצעד של לביא ולהגיש את פרישתו עוד היום. ‏התפטרות לביא הינה קריאת השכמה לכל האחראים לאסון מירון: קחו אחריות", לשון דיסקינד, שהוסיף וקרא לח"כים, שרים ועסקנים נוספים להתפטר מתפקידם, ולא לחכות להדחתם על ידי ועדת החקירה.

כזכור, יום לאחר האסון, אמר לביא: "אני נושא באחריות הכוללת, לטוב ולרע. מוכן לכל בדיקה. אנחנו בשלב איסוף הראיות כדי להגיע לאמת. מסתובבים סרטונים שאין להם קשר למציאות. שוטרים הצילו פה חיי אדם".

במהלך עדותו בוועדה אמר לביא: "בחצות הלילה אני מזהה שאין אירוע מיוחד, אני עוזב לכיון החפ"ק ואומר למפקד המרחב שזה תחת אחריותו לקבל פיקוד. כשאני מגיע לחפ"ק החלו להגיע דיווחים על האסון. אני טס למקום ממרחק כ-10 ק"מ. הכרזתי על אירוע רב נפגעים. זה אירוע קשה מאוד. צריך להבין שכשמפקד אירוע אתה חייב להיות מקצוען, וכשאתה מכריז אר"ן המחשבה היחידה שלי שכשהאירוע קרה זה שאי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה".

עודד הרוש משוחח עם הרב אביגדור חיות, אביו השכול של ידידיה ז"ל, שנהרג באסון מירון. איך מתמודדים? ומה היחס שלו עם הקב"ה, חצי שנה לאחר האסון? "הכל מתוכנן ומדויק. זה קשה, קשה מאוד. מתמודדים". צפו:

תגיות:אסון מירוןשמעון לביאמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה