חדשות בארץ

"קידוש השם גדול": יובל דיין סירבה בנימוס ללחוץ את ידו של הנשיא ביידן

בטקס בבית הנשיא, הפתיעה יובל דיין את נשיא ארצות הברית כשסירבה בנימוס ללחוץ את ידו שהושטה לעברה: "להישאר נאמנה לערכים שלי כבחורה דתייה"

  • ט"ו תמוז התשפ"ב
אא

(קרדיט: כאן - תאגיד השידור הישראלי)

יובל דיין הפתיעה היום (חמישי) את נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, כשנמנעה מללחוץ את ידו.

בטקס בבית הנשיא בירושלים, במהלכו הוענק לו עיטור הנשיא, ניגש ביידן ללחוץ את ידה של דיין. אלא שדיין, הנמצאת בשנים האחרונות בתהליך של התקרבות לדת, חייכה ונמנעה מלהשיב לחיצה ליד שהושטה לעברה. הנשיא יצחק הרצוג, שעמד ליד ביידן, הסביר לו כי דיין שומרת נגיעה על רקע דתי.

הרשת הגיבה בסערה, כשרבים הביעו הערכה לדיין לנוכח עמידתה על עקרונותיה. איש התקשורת שמעון ריקלין כתב: "כבוד גדול ליובל דיין, שסירבה ללחוץ את ידו של הנשיא ביידן. בגלל אמונתה. קידשה שם שמיים ברבים" 

כתב ערוץ 14, אברהם בלוך, הוסיף: "תדעו לכבד אמונה של אישה שחזרה בתשובה ויש לה עיקרון כל כך גדול בשבילה, שהוא מחזיק גם מול נשיא ארצות הברית".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, שיבח אף הוא את דיין: "גם אני, כשחזרתי בתשובה, לא היה פשוט עבורי לא ללחוץ ידיים ולחשוש שהעלבת מישהי. עם הזמן הבנתי ששמירת נגיעה היא דו-צדדית, ונובעת מהערכה לעוצמת הזולת. התנהגותה של יובל, בפרט מול נשיא ארצות הברית, היא מפגן פומבי של אמונה בבורא עולם. זה קידוש השם גדול והוכחה שאפשר אחרת".

דיין עצמה מסרה: "בשבוע האחרון, במהלך ההכנות לטקס, דאגתי להודיע מספר פעמים לכל מי שרק אפשר מטעם בית הנשיא שאני שומרת נגיעה. לא הייתה לי חלילה כל כוונה לפגוע, אלא אך ורק לייצג את המדינה שלנו בכבוד ולהישאר נאמנה לערכים שלי כבחורה דתייה. תודה על התגובות המרגשות".

"ביקשתי להיות צנועה": יובל דיין מספרת על המעבר ללבוש צנוע

יובל דיין: "שמירת השבת עושה לי טוב"

תגיות:יובל דייןג'ו ביידןסלבס בהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה