סלבס בהתחזקות

יובל דיין: "שמירת השבת עושה לי טוב"

הזמרת הצעירה, ששומרת שבת כבר שמונה שנים, מספרת על השאיפה להקים בית שומר שבת ומסבירה מדוע לדעתה אמנים רבים מתקרבים ליהדות: "יש בזה משהו ששומר על חיבור לקרקע"

  • כ"ו אדר א' התשפ"ב
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הזמרת והיוצרת יובל דיין סיפרה לא פעם על הקשר החם שלה ליהדות ועל ההתקרבות שלה לדת. בראיון שהעניקה בסוף השבוע לאתר "מאקו", סיפרה דיין בת ה-27 על ניסיונות שהיא עוברת באמונה, על מהי "חזרה בתשובה" מבחינתה ועל הרצון להקים בית יהודי. "אני מחפשת להקים בית ששומר שבת", אמרה. "זה חשוב לי כי אני רואה כמה טוב זה עשה לי".

אמנים רבים בתעשיית המוזיקה בפרט, והבידור בכלל, מצאו את עצמם מתקרבים ליהדות. דיין הסבירה מדוע לדעתה זה קורה: "העולם של היהדות, הרוחניות, פוגש הרבה יוצרים, כי זה תדר דומה. אני מכירה הרבה אמנים שמחליטים שלא לעבוד בשבת, ולהתחבר למקום הזה שבו יש משהו ששומר על חיבור לקרקע. זה תחום שיש בו עליות וירידות, כמו שכל העולם חווה בשנתיים האחרונות, אז אצלנו זה ככה כל הזמן, אפשר להצליח ושנייה אחר כך לא, וצריך ללמוד לשמור על שוויון נפש מגיל צעיר".

דיין סיפרה שהחלה לשמור שבת לפני שמונה שנים, אך הדגישה כי מאז ומתמיד הדת הייתה חלק מחייה: "אלו תמיד כותרות דרמטיות – 'חזרה בתשובה'. זה לא בדיוק ככה. אם אתמול עשיתי משהו שאני מתבאסת עליו, אז היום יש לי מקום לעשות על זה תשובה, ככה אני רואה את זה. במציאות שאני חיה בה היום, אם אני עושה משהו שלא תואם את סל הערכים שלי, אז אני במדרון תלול מטה; אם אני מדברת לא יפה לאדם, אם אני מתנשאת על מישהו – היום אני מאמינה שזה לא סבבה".

יובל דיין: "אני רוצה להיות אמא ששמה את הבית במקום הראשון"

תגיות:יובל דייןשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה