חדשות בארץ

בליווי 120 עיתונאים אמריקנים: ביידן בדרך לישראל. זה לו"ז הביקור הצפוי

יממה לפני ביקורו ההיסטורי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל – ובארץ נערכים. הנה לוח הזמנים הצפוי ל-3 ימי הביקור

  • י"ג תמוז התשפ"ב
(צילום ארכיון: shutterstock)(צילום ארכיון: shutterstock)
אא

ביידן ינחת מחר (רביעי) בשעה 15:25 בנמל התעופה בן גוריון, ובשעה 16:25 יתחיל טקס קבלת הפנים. בשל מגיפת הקורונה ומזג האוויר החם, באירוע לא יהיו לחיצות ידיים או תמונות סלפי. במקום זאת תהיה תמונה קבוצתית של הנשיא ביידן עם ראש הממשלה יאיר לפיד, הנשיא יצחק הרצוג, וכן היועמ"שית גלי בהרב-מיארה.

לאחר הטקס ייערך בהאנגר בנתב"ג תצוגת מערכות הגנה אוויריות. שר הביטחון בני גנץ יעניק לנשיא סקירה ביטחונית, במהלכו יציין את החששות בישראל מהתקדמות פרויקט הגרעין האיראני. לאחר מכן ימשיך הנשיא ביידן ליד ושם, לשם יגיע בשעה 17:55.

ביום הביקור הבא, יום חמישי, ייפגש ביידן במלון וולדורף אסטוריה בשעה 11:00 בארבע עיניים עם ראש הממשלה לפיד. לאחר מכן יקיימו השניים פגישה מורחבת עם הצוותים שלהם, וככל הנראה גם עם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט.

ב-12:15 יקיימו ביידן ולפיד מסיבת עיתונאים משותפת. ב-13:30 תתקיים הפסגה הטלפונית, שתכלול שיחת ועידה בין ביידן, לפיד, נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. ב-16:15 ייפגש ביידן עם הנשיא הרצוג וב-17:15 עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. ב-17:30 יוענק לביידן עיטור הנשיא על ידי הרצוג. ב-19:45 הוא צפוי להגיע לטקס הפתיחה של משחקי המכביה, שם ייפגש עם 250 ספורטאים יהודים אמריקנים.  

ביום שישי יבקר ביידן בשעה 11:15 בביקור בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה, ובהמשך יבקר בבית לחם, ללא נוכחות ישראלית. הביקור בישראל יסתיים בסביבות השעה 13:45, כאשר ביידן יגיע לנתב"ג לטקס פרידה מצומצם, בו ישתתפו לפיד והרצוג, ללא נאומים. לאחר מכן ימשיך ביידן לביקור בסעודיה.

בשל הביקור, עומס משמעותי צפוי בנתב"ג. ברשות שדות התעופה הודיעו כי החל מהלילה (בין שלישי לרביעי) יועתקו כל הטיסות הבינלאומיות היוצאות מטרמינל 1 לטרמינל 3. הטיסות הפנים ארציות היוצאות מטרמינל 1 יימשכו כסדרן. ברשות ממליצים לטסים ביום רביעי לחו"ל להגיע לנתב"ג ברכבת. הטיסות הבינלאומיות ישובו לצאת מטרמינל 1 בלילה שבין רביעי לחמישי. טרמינל 1 ייסגר שוב לטיסות, שיועתקו לטרמינל 3, בחצות הלילה שבין חמישי לשישי.

בנוסף, בנתיבי הנסיעה של פמליית הנשיא צפויים פקקי תנועה משמעותיים. חסימות הכבישים יחלו ביום רביעי כבר בשעה 14:30, והם ישובו לפעול כסדרם רק אחרי השעה 18:00.

כביש 1 בין תל אביב לירושלים ייסגר מחר לתנועה לשני הכיוונים ממחלף שפירים ועד למחלף סחרוב. על מנת לאבטח את הפמליה, תיחסם גם כל גישה לכביש 1. המחלפים שייסגרו לתנועה הם: מחלף שפירים, מחלף לוד, מחלף ענבה, מחלף לטרון, מחלף שער הגיא, מחלף שורש, מחלף הראל ומחלף מוצא. בנוסף, הגישה מכביש 6 לכביש 1 תיחסם גם היא במחלפים בן שמן ונשרים, וכך גם המקטע בין מחלף נשרים למנהרת חדיד בשני הכיוונים. התנועה באזור תופנה לכבישים 44, 444 ו-443.

בשל ביקורו של ביידן ביד ושם, תיחסם מחר התנועה לירושלים מגינות סחרוב ועד למוזיאון בהר הרצל. הרחובות ויצמן ושדרות הרצל יהיו חסומים עד לצומת הנטקה. לקראת סיום הביקור ביד ושם, ייסגרו לתנועה כמה רחובות בתוך ירושלים ובכללם הנקטה, שדרות הרצל ושמואל בייט בשני הכיוונים. כמו כן תיחסם העלייה מכביש בגין לרחוב שמואל בייט. קטע הכביש בבירה ברחובות בצלאל בזק והרב הרצוג, שעובר דרך רחוב עזה, כיכר צרפת, רחוב קרן היסוד ורחוב דוד המלך, יהיה סגור עד לסיום ביקורו של הנשיא ביום שישי.  

תגיות:נשיא ארה"בג'ו ביידןביקור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה