חדשות בארץ

מרתיח: בית המשפט שחרר את אב המחבל, שרצח 5 בבני ברק

בית המשפט הצבאי בשומרון החליט לשחרר ממעצר את אביו של המחבל, שרצח 5 בני אדם בפיגוע הירי בני ברק. זה ההסבר של השופט

  • י"א תמוז התשפ"ב
זירת הפיגוע בבני ברק (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)זירת הפיגוע בבני ברק (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

בית המשפט הצבאי בשומרון החליט לשחרר ממעצר את אחמד חמארשה, אביו של המחבל דיא חמארשה, שרצח 5 בני אדם בבני ברק.

השופט חתם על שחרורו של אבי המחבל, למרות שזה האחרון חתום על דברי הסתה חמורים ועודד פיגועים נוספים. נימוקו המכעיס היה: "קשה לשפוט התנהלות של אב שכול. מוות של בן מהווה קטליזטור העלול לגרום לפרץ מיידי של רגשות, תחושות, אמירות ואף מעשים''.

על פי הדיווח בגלי צה"ל, אבי המחבל הביע תמיכה מלאה במעשיו של בנו לאחר הפיגוע, שיבח את "השהידים הגיבורים", כלשונו, ובימים שלאחר הפיגוע הסית אחרים לבצע פיגועים נוספים. האב שיבח את הפיגוע שביצע בנו, ונשא נאומי הסתה בעצרות המוניות. הוא התראיין לערוץ של תנועת פתח, והסרטונים שלו הופצו ברשתות החברתיות, בהם צפו עשרות אלפים.

לפני שבועיים הוגש נגד אבי המחבל כתב אישום, בו יוחסו לו עבירות של הסתה ותמיכה בארגון אויב. התביעה הצבאית טענה שנשקפת ממנו מסוכנות, והוא עלול להימלט ממשפט, ועל כן ביקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים. למרות זאת, בית המשפט הצבאי בשומרון הורה לשחרר את הנאשם לביתו, בהגבלה אחת: איסור השימוש ברשתות החברתיות.

במערכת הפוליטית הביעו זעם בעקבות הדיווח על שחרורו של אבי המחבל ממעצר. ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) הגיב בחריפות: "שחרור המחבל הוא כניעה ורפיסות מול הטרור. חמארשה, שעודד ותמך בבנו שרצח ישראלים חפים מפשע, צריך להינמק בכלא כל חייו. בטח שלא לזכות ברחמיו של בית המשפט הצבאי ולהשתחרר הביתה".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הגיב אף הוא על ההחלטה המקוממת: "שופט שמשחרר אבא של מחבל שבעצמו הסית לטרור, בגלל שהוא 'אב שכול לבן מחבל', הוא בושה למערכת המשפט. בושה לצה"ל ובושה למדינת ישראל. ההחלטה ההזויה הזו היא יריקה בפרצוף של אזרחי המדינה, פגיעה בהרתעה ונזק בלתי הפיך לביטחון המדינה. הגיע הזמן לרפורמה במערכת המשפט''.

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) מסר בתגובה: "מערכת משפט שמייצרת התאבדות לאומית. אי אפשר לנצח כך את הטרור! מי שלא מבין שהטרור פורח בדיוק בסביבה הזו, של משפחה תומכת ושל חברה שנותנת גיבוי לרוצחים מתועבים, קוראת על שמם כיכרות ומתייחסת אליהם כגיבורים, לא ראוי להיות שופט בישראל. על העיוות הזה אנחנו משלמים בדם".

מתן פלג, יו"ר 'אם תרצו', הגיב: "בית המשפט נגד ישראל. לאיזה שפל ובלבול ערכי הגיעו השופטים הצבאיים שהפכו אבא של מחבל שרצח אזרחים חפים מפשע, ובעצמו עודד פיגועים נוספים ל'אב שכול'? פשוט בושה".

מפורום 'בוחרים בחיים', התומך במשפחות השכולות נמסר, "הזדעזענו לקרוא את החלטת השופט גיורא אלדן לשחרר את אבי המחבל שביצע את הפיגוע מבני ברק ואנו מגנים אותה בתוקף. השופט אלדן התבלבל פעמיים - פעם ראשונה כשהחליט לשחרר את אבי המחבל המתועב ובפעם השנייה כשכינה את אבי המחבל 'אב שכול'. בפסיקה זו הוא מבזה את כלל המשפחות השכולות בישראל ואנו מצפים ממערכת הביטחון להתנער הן מהביטוי הן מהפסיקה".

הפיגוע הקטלני בבני ברק אירע ב-29 במרץ 2022, כחלק מגל הטרור שפקד את ישראל. המחבל הגיע לשכונת פרדס כץ בעיר, והחל לירות בעוברי אורח. בפיגוע נרצחו חמישה אנשים: שני יהודים אזרחי ישראל – הרב אבישי יחזקאל הי"ד, שגונן על בנו בגופו, והרב יעקב שלום, אב ל-5. בפיגוע נרצחו בנוסף שני עובדים זרים אזרחי אוקראינה, ואמיר ח'ורי, שוטר ערבי-נוצרי שנלחם במחבל.

תגיות:בית המשפטבני ברקפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה