הרבנית חגית שירה

כוס קפה לנשמה: על החשיבות של תפילת שחרית

כמו שמתחיל היום שלך – כך הוא יימשך. איך זוכים לבוקר טוב?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא" (פרשתנו). אומר הזוהר הקדוש: כשמגיע הבוקר... הוא עת רצון לכל, ולעשות טוב לכל העולם... והוא זמן תפילה להתפלל לפני המלך הקדוש... (זוהר בלק).

אחת הדרכים החשובות להצלחה היא להיזהר מאוד שראשית היום תהיה טובה, מוקדשת ומיוחדת לה'. זכרי, איך שהבוקר שלך נראה - כך יראה היום שלך! בלעם רואה את הבוקר המיוחד של ישראל, והוא מבין שלא יוכל לקלל אותם עם בוקר טוב שכזה, הוא רואה שכשהם עומדים משינתם שחרית, הם מתגברים כלביא וכארי לחטוף את המצוות, ללבוש טלית, לקרוא את שמע... (רש"י), והנשים, כמובן, זריזות וחרוצות...

ובכן, איך זוכים לבוקר טוב שכזה? ראשית, הרב עובדיה יוסף זצ"ל אמר שברכות השחר בכוונה הן סגולה לשמחת הלב.

הרב פינקוס זצ"ל מביא עצה נפלאה מספר קדמונים: "אם רוצה האדם שתהיה עבודת הבוקר שלו עבודה מעולה בכוונה ובדבקות, שישמור מלדבר שום שיחת חולין מהרגע שהוא קם עד אחר תפילת שחרית. נכון, לא כולם יכולים לעמוד בזה (וודאי שאימהות לילדים קטנים חייבות לדבר לצורך) אבל מי שמתרגל בזה ודאי יראה תועלת עצומה לכל תפילת הבוקר וממנה יימשך לכל היום, כי בטבע הדברים הכל נמשך אחרי הראש, וכאשר הראשית היא טובה, כל היום יהיה בטובה ובהצלחה".

עוד מביא הרב פינקוס בשם רבי חיים מוולוז'ין: "דבר מנוסה, שכשישכים אדם בבוקר ויקבל עליו ביום ההוא עול תורה באמת ובלב תמים... אז יסורו ממנו הביטולים וודאי יצליח ביום ההוא בתורה... ויעזרהו ה' בו ביום וכן יסורו הטרדות ממנו". אתרגם את המילים המיוחדות האלה בשבילך: בקומך לבוקר חדש - קבלי עליך עול מלכות שמיים באמת ובלב תמים. תכווני שכל היום הזה הוא "לכבוד השם ולשם שמיים". כך יסורו ממך כל הביטולים והכוחות הרעים, ותזכי ליום מבורך ומוצלח.

בסידור "שירת חיי" הבאתי מתכון לבוקר נפלא – קפה לנשמה – גזרי ושמרי:

"בכל בוקר, כמעט באותה השעה, כפית נס, סוכר וחלב. את מקפידה להעניק לגוף את צרכיו. כוס קטנה - את מכינה אותה כל בוקר בעיתה ובזמנה. אחותי, ומה עם הנשמה? האם באותה מידה שבה את מקפידה להזין את גופך, האם כך את דואגת גם לנשמתך?

תפילת הבוקר היא משקה לנשמה, הקפידי להכין כל בוקר במידת החום הרצויה.

הכוס – שתזכי להיות כלי קיבול, לשמוע, ללמוד, לתקן.

הקפה – תזכרי שצריך להתעורר.

הסוכר – המתיקי את יומך בשמחה ובהודיה.

והחל"ב - להגיד בבוקר חסדך... פתחי את היום בתפילה.

מלאת רצון, אהבה וכוונה, ערבבי היטב עם שפע אמונה, שבי ולגמי בנחת".

תגיות:הרבנית חגית שירהכוס קפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה