חדשות בארץ

הותר לפרסום: חיזבאללה שלח כטב"ם נוסף לעבר אסדת הגז. צה"ל יירט בהצלחה

נוסף ל-3 הכטב"מים ששוגרו ע"י חיזבאללה לאסדת הגז בשבת האחרונה ויורטו בהצלחה, הותר לפרסום כי 3 ימים קודם לכן יירט צה"ל כטב"ם נוסף, שגם כוון לעבר האסדה

  • ח' תמוז התשפ"ב
(צילום: אייל מרגולין / פלאש 90)(צילום: אייל מרגולין / פלאש 90)
אא

הותר לפרסום כי 3 ימים לפני יירוט 3 הכטב"מים של חיזבאללה שהיו בדרכם לאסדת הגז "כריש", יירט צה"ל בהצלחה כטב"ם נוסף, שהיה אף הוא בדרכו לאסדה. בצה"ל אמרו כי הכטב"ם משויך לחיזבאללה והופל במרחב הימי של לבנון. דובר צה"ל עדכן: "ביום רביעי שעבר מערכות הגילוי של צה"ל זיהו כלי טיס לא מאויש בדרכו מלבנון אל עבר המים הכלכליים של ישראל. כוחות צה"ל הפילו את הכטב"ם במרחק רב מהגבול הימי, ולא נשקף איום או סכנה".

הכטב"ם הופל באמצעות לוחמה אלקטרונית מתקדמת, בסמוך מאוד ללבנון, והרחק מחופי ישראל. בישראל העדיפו לא לדווח על כך כדי לשמור על עמימות.

3 ימים לאחר מכן, בשבת האחרונה, שיגר חיזבאללה 3 כטב"מים לעבר האסדה. מטרת השליחה היתה לרשום הישג תודעתי באמצעות פרסום התיעודים ממנה. כזכור, בחסדי שמים, 3 הכטב"מים יורטו בהצלחה. שניים מהם על ידי טילי ברק שנורו מהספינה אח"י אילת, והשלישי יורט על ידי מטוס F-16.

כריש הוא שדה קידוח של גז טבעי הנמצא בים התיכון, במים הכלכליים של ישראל, כ-90 קילומטר מערבית לחופי ישראל. כריש ותנין יחד מכילים 60–80 מיליארד מטרים מעוקבים של גז. בשנתיים האחרונות דורשים בלבנון לדון בשטחים הימיים שכוללים את מאגרי כריש ותנין. לבנון, מצידה, וזקוקה באופן נואש לפיתוח מאגרי הגז הטבעי שייתכן שנמצאים בטריטוריה הימית שבמחלוקת.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס לסוגיה בחודש שעבר, באמרו כי "על ביירות להציב כמטרה למנוע מישראל להתחיל בהוצאת הגז מ'כריש'. זו זכותה של לבנון במאבק הזה, וגם יש לה את הכוח במסגרת הצבא וההתנגדות".

תגיות:לבנוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה