טורים נשיים

מה יקר יותר, חול או זהב? זה ככה גם בחיים

הבה נזכור שבשביל לזכות בכבוד, עלינו לכבד קודם את עצמנו. כדי לקבל הערכה, עלינו קודם להפנים כמה אנחנו יקרות ושוות. אי אפשר להעביר מסר של חוסר רצינות - ולבקש יחס רציני

  • ז' תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תגידו,  

מה יקר יותר, חול או זהב?

טוב... שאלה טיפשית למדי... ברור שזהב.

ומה מצוי יותר?

חול. הרבה יותר מצוי.

מה אתם אומרים? יש קשר בין הדברים? למה חול מצוי יותר וזול יותר, ואילו זהב נדיר יותר אבל יקר יותר?

גם זה ברור. ככל שדבר נדיר יותר, הערך שלו עולה. ככל שיש לדבר ביקוש גבוה יותר, אך הוא מצוי פחות, הוא שווה יותר (ראו את מחירי הדירות המזנקים בכל פעם לגבהים חדשים שמי חלם עליהם, ככל שמצוקת הדיור עולה...).

הפעם אני מבקשת לדבר על ערך הצניעות. איך זה קשור לכל ההקדמה הנ"ל?! כי בדור מתירני כל כך, היו ששכחו דבר אחד: ככל שדבר מצוי יותר, מתגלגל ברחובות וקל להשגה, הערך שלו יורד! ככל שדבר חשוף יותר לציבור, הערך שלו פוחת. צניעות זו מכובדות. זה להבין את הערך שלך. להחצין ולהבליט זה להוריד מהערך. 

על פי התורה, אישה היא דבר כ"כ יקר ומכובד, שבכדי לזכות בה יש להתחייב על הרבה מאוד דברים (עיינו בכתובה...). היום, ברחובות המתירניים, היו שחשבו שתזכינה בחופש או בשוויון. בפועל, כללי הטבע חלו גם בזה, וככל שהכבוד ירד - ירד גם הערך ונעשה לדבר זול. משהו שנועד לסייע בשיווק שוקולד או להעלות את מכירות הנעליים.

זה בהחלט מבלבל. ועבור כאלה שנלחמות לזכות בשוויון ובכבוד, כשבשטח המצב רחוק מלהיות כזה, זו גם אכזבה קשה.  

אז כן, הבה נזכור שבשביל לזכות בכבוד, עלינו לכבד קודם את עצמנו. כדי לקבל הערכה, עלינו קודם להפנים כמה אנחנו יקרות ושוות. אי אפשר להעביר מסר של חוסר רצינות - ולבקש יחס רציני. אי אפשר להתנהג או להתלבש בצורה לא מכובדת - ולדרוש כבוד.... 

נשאר רק אי אחד של גן עדן, שם הכבוד הניתן לאישה הוא כבוד אמיתי לאין ערוך. זה העולם שומר המצוות. כל כללי היהדות הנוגעים לנשים נועדו לשמר את זכויות האישה ולהגן על כבודה. היהדות היא הראשונה והיחידה שדואגת לכבוד האישה ולזכויותיה בהצלחה אמיתית. היהדות היא התנועה הפמיניסטית הוותיקה והגדולה ביותר, לתשומת לבן של אלה שחפצות כל כך (ובצדק!) בשוויון זכויות מגדרי.  

תגיות:טורים נשייםזהבחול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה