חדשות בארץ

הבוקר: הכנסת תצביע באופן סופי על פיזורה

מליאת הכנסת תצביע הבוקר באופן סופי על פיזורה. הלילה בחצות יחל יאיר לפיד את תפקידו כראש הממשלה

  • א' תמוז התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת תצביע הבוקר (חמישי) על פיזורה בקריאה שניה ושלישית.

חברי הכנסת החלו את הדיונים כבר בשעה 7:30. בשעה 8:45 ינאם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. בשעה 9:00 יחלו הצבעות, ובשעה 10:30 יושלם הפיזור.

הלילה בחצות ייכנס לפיד לתפקיד ראש הממשלה, ללא טקסים ממלכתיים וללא אירועים חגיגיים. הוא לא יגיע לבית הנשיא וגם לא יקיים טקס רשמי במשרד ראש הממשלה. בלשכתו מתכננים אירוע צנוע שבו תהיה "העברת מקל" מראש הממשלה היוצא נפתלי בנט. בעוד כשבועיים יקבל לפיד את פני נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בביקורו הראשון בישראל.

אמש הודיע ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט, על כוונתו שלא להתמודד בבחירות הבאות לכנסת. עם זאת, לאחר הרוטציה עם יאיר לפיד בראשות הממשלה, הוא ימשיך לכהן כראש הממשלה החלופי ויחזיק ב"תיק איראן".

בנאום הפרישה שלו, אמר בנט: "אין בכוונתי להתמודד בבחירות הקרובות, אבל אשאר חייל נאמן של הארץ הזאת. מדינת ישראל היא אהבת חיי, לצד משפחתי. לשרת את המדינה זה הייעוד שלי".  

החלטתו של בנט התקבלה לאור הסקרים האחרונים, הצופים כי ימינה לא תעבור את אחוז החסימה. על פי הדיווח בחדשות 12, שרת הפנים איילת שקד עודכנה על ידי ראש הממשלה זמן קצר לפני ההודעה על החלטתו. בנט הודיע כי היא תחליף אותו בתפקיד יו"ר ימינה. חבר הכנסת מתן כהנא צפוי שלא לרוץ לכנסת ברשימת ימינה, וייתכן שיחפש את מקומו במפלגה אחרת.

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטהכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה