ספרים

הרבנית חגית שירה: "בתי, שכמעט ירדה מהדרך, השתנתה בזכות סגולה מהסידור שערכתי"

מהן המתנות הרוחניות שירדו לעולם מזמן, אך נתגלו לרבנית חגית שירה בעת עריכת הסידור "שירת חיי", שהפך לרב מכר בהידברות שופס? הרבנית חגית שירה בראיון לכבוד חודש הספר העברי

  • כ"ז סיון התשפ"ב
(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)
אא

הבקשה להוציא לאור סידור לבת ישראל הפתיעה אותה, ובעת איסוף החומר גילתה הרבנית חגית שירה שהרבה אנשים לא יודעים מי חיבר את קטעי הסידור השונים, ועד כמה חכמינו לאורך הדורות דיברו על המשמעויות הסגוליות המיוחדות של הקריאה בו. כעת, לכבוד חודש הספר העברי, היא משתפת אותנו בתהליך העבודה הקסום שהיא עברה, ומספרת לנו כמה דברים מפתיעים.

 

סידור לבת ישראל:שירת חיי - הרבנית חגית שירה

למה בחרת לכתוב דווקא את הספר הזה?

"הסידור הוא סיפור. אדם יקר ששמו הרב פנחס ראובן הוא מזכה רבים גדול. הוא ביקש שאוציא סידור לבת ישראל. בהתחלה זה לא נראה לי משהו שיכול ליצור עניין, כי קיימים כבר סידורים, אבל הרב ביקש שאוציא סידור משלי. רעיית הרב אהבה להגיע לשיעורים שמסרתי. היא הייתה חוזרת מלאה עם תובנות ועם סגולות. הבקשה היתה: 'קחי את התכנים של השיעורים, והכניסי לסידור'. חשבתי על זה, והתחלתי. זו הייתה עבודה לא קלה, מיוחדת ומקיפה מאוד. עברתי על כל קטעי התפילה ובעצם, לפני כל קטע הבאתי משהו מיוחד. אלו לא ביאורי תפילה, אלא מובאת כאן מעלת הדבר. אישה פתאום מבינה למה היא קוראת את התפילה, ומקבלת משמעות אחרת ורגש מיוחד. כל תפילה היא מתנה מיוחדת".

 

"אלו דברים שלא ידעתי, ולמה שאנשים לא ידעו מזה"?

"הזוהר הקדוש מפליג בשבחי קטעי התפילה. כל קטע זה קודש קודשים. למשל, כשאומרים ביום שבת 'א-ל אדון על כל המעשים' – הזוהר אומר שזה זמר ושירת המלאכים, והוא אומר שיש בזה מעלות ומשמעות מיוחדת. הרבה אנשים לא יודעים את זה, אז כתבתי את זה. למשל, בברכת 'אהבת עולם' גדולי ישראל היו שופכים דמעות כמו מים. הברכה הזו מאוד מסוגלת לנחת מהילדים. היא מצילה אותנו משכחה. זאת אומרת, לכל תפילה יש משמעות גבוהה מאוד ומיוחדת, ואם תפתחו את הסידור תגלו דברים מאלפים. כל קטע בא לעולם בצורה אחרת.

"דברים רבים התחדשו לי בזכות העבודה על הסידור. יש בו הרבה מהזוהר ומגדולי ישראל. אני בעצמי מתפללת הרבה יותר טוב מאז שהסידור יצא לאור, ואני קוראת בו. אני נהנית מהתפילה. שבת בבוקר בשבילי זה הזמן הכי מתוק בשבוע. הזוהר כותב שבשבת בבוקר עולה שמחה בכל העולמות, והתפילות של שבת בבוקר מעלות את התפילות של כל השבוע. אלו דברים שלא ידעתי, ולמה שאנשים לא ידעו מזה? אלו מתנות גדולות לעולם. להתחבר לתפילה ולהבין מה אני אומר. כשאת מתפללת את נוגעת במקומות בלתי נתפסים. יש גם סגולות. יש דברים שטוב לומר. סגולת החזון אי"ש סגולת רבי חיים ויטאל, הרבה דברים שהם מסוגלים מאוד".

 

"קראתי את הסגולה בכוונה גדולה, וראיתי שינוי לטובה אצל בתי"

אלו חוויות שונות ומעניינות היו בתהליך הכתיבה?

"בתקופת כתיבת הסידור אחת הבנות שלי התבלבלה במציאת הדרך. עסקתי בעריכת הסידור, הגעתי לקטע של נרות שבת, וגיליתי סגולה מיוחדת מאוד: טוב לומר מיד לאחר הדלקת הנרות את ההפטרה של חנה – תחילת ספר שמואל. מי שאין לה ילדים או מי שיש לה צער גידול בנים, טוב שתאמר את הפטרת חנה אחרי הדלקת נרות שבת. ראיתי את זה, והתרגשתי. בשבת הראשונה לאחר גילוי הסגולה קראתי בכוונה גדולה, ובאותו שבוע ראיתי שינוי ממש לטובה אצל הילדה שלי. הסידור מלא ושזור בסגולות שכאלה. זו חוויה שונה לגמרי ואחרת לגמרי".

מה התגובות שמתקבלות מנשים בעקבות קריאת הסידור?

"כל הנשים אומרות לי: 'התפילה שלי אחרת. אני לא עוזבת את הסידור'. שמתי סידורים בקבר רבי שמעון בר יוחאי וגם בקבר רבי מאיר בעל הנס, פתאום אני מקבלת טלפונים מנשים שנמצאות באותם מקומות. הן מתפעלות, אומרות שהסידור מיוחד, ושואלות היכן ניתן להשיג אותו.

"הכי התרגשתי שהרב יצחק יוסף שליט"א כתב הסכמה לסידור, שכן הסידור הוא לפי ההלכות של הרב עובדיה זצ"ל. הרב יוסף עבר על הסידור, התפעל מאוד, ואמר שזה כלי מיוחד, נאה ויפה. הוא דיבר בחשיבות כוח התפילה, ונתן את ברכתו. אני רואה סיעתא דשמיא.

"יש אישה ממשפחה חרדית שהבן שלה היה בישיבה, והתבלבל במציאת דרכו. אותה אישה הלכה לקבר רבי שמעון בר יוחאי, נתקלה בסידור קראה בו, והגיעה ל'שמע קולנו' היא רק מתחילה להתפלל, והדמעות יורדות.

"סגולות נוספות: לפרנסה, לזיווג, לזרע קודש, ללידה קלה, מאמרים לחינוך ילדים, דברים מיוחדים מאוד, תפילת התודה, מקום להוספת תפילות ובקשות אישיות. יש סגולה נפלאה לומר בסיום תפילת שמונה עשרה פסוק שמתחיל באות של השם ומסתיים באות של השם שלך. בסידור הזה השארתי מקום לאישה לכתוב את הפסוק שלה. זה הסידור היחידי שבו יש מקום לפסוק שלך".

הרבנית מצטטת חלק מההקדמה לסידור: "הסידור מלווה משחרית ועד ליל, וספוג בדמעות ובשעת התפילה את מחזיקה אותו ביד, אבל בסיום התפילה את מניחה אותו בתוך לבך".

"דבר נוסף שכתוב בסידור הוא מי כתב אותו, מה המקורות של קטעי הסידור, ולמי אנחנו חייבות תודה על הדבר היפה הזה שנקרא סידור תפילה, אז מי שרוצה לגלות את כל הדברים הנפלאים האלה, מוזמנת לרכוש את הסידור".

למידע נוסף על הספר ולהזמנה לחצו כאן או התקשרו 073-222-1250

חגיגות חודש הספר העברי מגיעות לסיומן. אל תפספסו! מגוון ענק של ספרים במבצע: 2, 3, 4, 5 ואפילו 10 ספרים רק ב-100 ₪ ספרי הרה"ג זמיר כהן, הרב יצחק פנגר, הרב יגאל כהן, הרב שניר גואטה, ספרי העצמה אישית, ספרי ילדים + מתנה מיוחדת בכל רכישה. לצפייה במגוון הספרים ולרכישה, לחצו כאן

 או התקשרו 073-2221250

תגיות:הרבנית חגית שירהנוער נושרסידור שירת חיי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה