סגולות

סוד וסגולות הפרשת חלה, וסגולה נגד גמגום

מהי הסגולה המיוחדת במצוות הפרשת חלה, ומה אמרה הרבנית קניבסקי לאנשים שסבלו מגמגום?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נאמר בפסוק בפרשת שלח "ראשית עריסתכם חלה...". רש"י מבאר: "כלומר קודם שתאכלו ממנה... תרימו תרומה לשם ה'". מעלת הפרשת חלה היא סוד מופלא, ומן הראוי לכל בית יהודי לזכות בסוד נפלא זה.

כתב הרמ"א בסימן רמ"ב: נוהגין ללוש כדי שיור חלה בבית, לעשות מהם לחמים לבצוע עליהם בשבת ויום טוב, והוא מכבוד שבת ויום טוב ואין לשנות. וכתב הגהות מימוניות על מצווה זו, בה הוזהרו הנשים יותר מן האנשים. ובעת ההפרשה תתפלל שייתן לה הקב"ה הרחמן בנים צדיקים ויראי השם ויודעים שמו יתברך.

בבית הרבנית קניבסקי ע"ה אירעו צרות שונות בשנה מסוימת, ועקב כך קיבלה על עצמה הרבנית שאם לידת הבת תעבור בשלום מכל הבחינות - תפריש חלה בכל שבוע לכבוד שבת. וכך היה, הלידה עברה בקלות ובהצלחה, ובמשך 40 שנה לא ויתרה הרבנית על מצווה זו בשום שבת, ואפילו בשבת הגדול לפני פסח זכתה לכך. ברבות הימים הצטרפו נשים רבות למצוות הפרשת החלה של הרבנית בכל יום חמישי. עשרות חלות ולחמניות נאפו במטבח הקטן ברח' רשב"ם וחולקו, והרבנית תמיד היתה מעודדת את נשות ישראל לקבל על עצמן את מצוות הפרשת חלה, שהיא סגולה עצומה שכל בני הבית ינצלו מכל צרה.

פעם אחת ביקרה הרבנית אישה אחת שהייתה במצב קשה ביותר, בטיפול נמרץ. בעת הגעתה ראתה שאישה זו במצב מסוכן מאוד – מעורפלת, חיוורת וחלושה ביותר. היא שאלה אותה: "האם תסכימי לקבל על עצמך הפרשת חלה בכל שבוע כאשר תבריאי?". החולה, שלא יכלה לדבר, הנהנה בראשה. פתאום נעשה נס וחל שיפור ניכר במצבה של אישה זו, ותוך זמן קצר החלימה לגמרי. ואכן, היא קיימה את הבטחתה, ובכל שבוע היתה מגיעה לבית הרבנית לחלק לחמניות שאפתה, להשתתף במעמד ההפרשה ולומר "נשמת כל חי" על הצלתה בזכות מצווה יקרה זו.

בעת שהגיעו אל הרבנית נשים בנושא גמגום של ילד, וכדומה היתה הרבנית ע"ה מציעה להן סגולה חשובה לעניין זה: שמתוך כלל הבצק שממנו מפרישים חלה יאפו ב' חלות עם בצק גדול בתוך המגש, על מנת שידבקו בעת האפיה, ויפרידו את החלות מעל ראש הילד או המגמגם, ויתפללו באותה עת שיפתח פיו לדיבור תקין. וכן בעת ברכת הפרשת החלה יבקשו בקשה זו.

כתב ה"באר מים חיים" במצווה יקרה זו של הפרשת חלה, שהינה מאירה מאוד את אור נפשה ואת ביתה של האישה. שתפריש תחילה פרוטה לצדקה ותתפלל לאחר מכן על משפחתה וכלל ישראל. ואשרי הזוכה בכל ערב שבת לזכות נפלאה זו.

תגיות:סגולותגמגוםהפרשת חלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה