חדשות בעולם

"הקואליציה השברירית קרסה": כך דיווחו בארה"ב ובאירופה על הדרמה הפוליטית בישראל

ברחבי העולם סיקרו את התפרקותה של ממשלת בנט והקדמת הבחירות: "בגלל קרביות פנימיים, הקואליציה השברירית קרסה"

  • כ"ב סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

אתרי החדשות ברחבי העולם סיקרו אמש (שני) את התפרקותה הסופית של ממשלת בנט-לפיד, את כניסתו הצפויה של לפיד לראשות ממשלת המעבר, ואת הקדמת הבחירות.

אתר CNN כתב בכותרת הראשית: "בנט ולפיד סיכמו לפזר את הממשלה הישראלית, בדרך למערכת הבחירות החמישית של ישראל תוך 3 שנים. במידה והחוק לפיזור הכנסת יעבור, לפיד יחליף את בנט בראשות הממשלה – ובין השאר יהיה המנהיג הישראלי בביקור המתוכנן של הנשיא ג'ו ביידן בחודש הבא".

ה"וושינגטון פוסט" דיווח: "מנהיגי ישראל יפזרו את הכנסת, בדרך לבחירות חדשות". בהמשך הכתבה הדגיש העיתון כי "בנט ימשיך להיות אחראי על ההתנהלות מול איראן, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני".

"ישראל בדרך לבחירות חדשות אחרי שהקואליציה השברירית קרסה", לשון הודעת סוכנות הידיעות בלומברג. "הממשלה, שהוקמה לפני שנה, התפרקה בגלל קרבות פנימיים, בזמן שבנימין נתניהו מבטיח להיות זה שיקים את הממשלה הבאה בישראל".

ה"גרדיאן" הבריטי דיווח בכותרת הראשית כך: "בדרך לבחירות כלליות: ראש הממשלה הכריז על פירוק הקואליציה". בגוף הכתבה צוין כי "נפתלי בנט נחלש בחודשים האחרונים כאשר קואליציית האנטי-נתניהו שלו קרסה בהדרגה".

"France 24" תיאר את החדשות בישראל כך: "הקואליציה השולטת מבקשת להתפזר, ובמדינה מעריכים שבחירות ייערכו. נפתלי בנט ויאיר לפיד איחדו כוחות ביוני 2021 והקימו קואליציה ייחודית בהיסטוריה של ישראל כדי לשים סוף לשלטון של בנימין נתניהו. אך כעת שניהם הודיעו על העלאת פיזור הכנסת והקדמת הבחירות – בפעם הרביעית תוך 3 שנים".

תגיות:נפתלי בנטיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה