סלבס בהתחזקות

"זה קונטרול מלא על החיים": שלוש ידועניות חושפות מה זה בשבילן לימוד חסידות

שלוש ידועניות מספרות מה עושה להן לימוד החסידות, ואיפה זה פוגש אותן בחיי היום יום

אא

הן אמנם לא מגדירות את עצמן כבעלות תשובה, הן עדיין ב'תפר', עדיין בחיפוש - אבל עבור הידועניות שי-לי ליפא, לימור גולדשטיין ונטלי דדון - לימוד החסידות הוא חלק אינטגרלי מחייהן, והן לא מסוגלות לוותר עליו. 

בראיון לעיתון 'לאישה' סיפרו השלוש על לימודי חסידות קבועים, וכיצד הם משפיעים עליהן לטובה. 

שי לי ליפא הגיעה ללימוד הזה דרך סופרת ועורכת דתייה בשם ספי שיבק, כשחיפשה מישהי שתערוך את ספרה. "אני באה מבית מאוד חילוני, ולא הייתי לי שום נגיעה לתחום הזה. הגעתי ממש בורה ללימודי החסידות בהדרכתה של ספי, ואני לומדת אצלה אחת לשבוע".

שי-לי מוסיפה כי מדובר בשיעור שמעמיק בתורותיו של רבי נחמן מברסלב, ומודה כי הם עושים משהו אחר בנפש שלה. "רבי נחמן מדבר על איך את צריכה לדייק את עצמך גם מבחינה חומרים וגם רוחנית. אם אני צריכה לתמצת את לימודיי במשפט אחד - המשמעות היא להיות מאושרת בחלקך, ולחזור קצת לתמימות, פשטות ושמחה. 

"הלימודים יוצקים תוכן ומשמעות, ונותנים כלים רוחניים איך לשרוד את החיים האלה. יש בהם הרבה חוכמה והיגיון בריא, וזה עוזר לי לדעת מה חשוב באמת. זה גם עוזר לי להסתכל על הטוב בכל אדם שאני פוגשת, ובכל סיטואציה בחיים".

גם לימור גולדשטיין, שהחסידות פגשה אותה בתקופת הקורונה - אומרת שזה ממש הציל אותה מבחינה נפשית. לדבריה, רובנו יודעות ברמה התיאורטית איך נכון לחיות: שחשוב לחשוב בצורה חיובית ולהסתכל על חצי הכוס המלאה, אבל "החיים גוברים על התובנות האלה, והעובדה שיש זמן קבוע בשבוע שאת נזכרת בעבודה הרוחנית שאת צריכה לעשות - חשובה. כשהייתי סגורה שנה ושלושה חודשים בקורונה - התמודדתי עם אבטלה וטיפסתי על הקירות. זו הייתה תקופה מאוד קשה, שהגעתי בה לקצוות מאתגרים. בחסידות יש תרגול הודיה שאני אוהבת, ופשוט יישמתי אותו בקול. אמרתי תודה שאני נושמת, תודה שיש לי ירוק בעיניים - בקול. הגדלתי בכוח את היש וזה ממש הציל אותי נפשית, כי הנטייה הטבעית של כולנו היא להימשך למקומות הנמוכים, אז צריך להיות בשמחה באופן מודע".

אל הדברים המרגשים מצטרפת גם נטלי דדון, שמודה כי היא לומדת פסיכולוגיה יהודית דרך ספר התני"א. "אפשר להגיד שהאורות הגיעו כבר בשיעור הראשון, והקמתי קבוצת לימוד לנשים אצלי בבית. לפני התני"א יש בנו כל הזמן את הנפש הבהמית שלנו, שבוחרת בחומר. אבל קיימת בנו גם הנפש האלוקית, וזו בחירה שלנו אם לחיות לפי זו או לפי זו. ככל שתתרגלי יותר את הלימודים, את תחיי טוב יותר. אלה לא קסמים, זו עבודה וצריך אומץ לעשות 'פסח' בתוך הנפש".

עוד היא מוסיפה כי לימוד החסידות גילה בה צדדים שלא הכירה - והשפיע על יכולת הנתינה וההשפעה שלה על העולם. "זה חשף אותי לנטלי אחרת. היום אני מחליטה שאני משפיעה על אחרים ולא מושפעת. זה קונטרול מלא על החיים דרך הכלים שספר התני"א נותן. אלה כלים שעזרו לי גם בהורות, וזה עשה דבר מדהים לקשר שלי עם בני ריף", היא מסכמת. 

תגיות:התחזקותסלבסלימודיםקבלהחסידותנטלי דדון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה