המצעד

5 דברים שאת מבינה בגיל 40 וממש לא הבנת אותם קודם

למה פילאטיס במתנ"ס השכונתי זה בעצם להיט, ומה הופך את גיל 40 ל-20 החדש. רק טוב יותר? חמישה סעיפים שאת צריכה לגזור ולשמור

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גיל 40, איזה גיל נהדר. לא לחינם אמרו עליו חז"ל: "בן 40 לבינה". לפי מחקרים שונים ברחבי העולם, בגיל ארבעים חלים במוח שינויים משמעותיים. אחד מהם הוא היכולת לזהות רגשות של אחרים טוב יותר, אפילו רק על סמך הבעות פנים. עוד גילו המחקרים שיכולת הריכוז במטלה ממושכת טובה יותר. אני מניחה שחלק מהקוראות יכולות להזדהות עם הכתוב, ולאלו שעוד לא הגיעו לגיל המכובד ורוצות לקבל הצצה לתובנות, בבקשה.

1. אין שום מרוץ, הכל אשליה

אני רואה אתכן, אמהות בנות 20, 30 פלוס. לאן אתן רצות?! האאאא, לאותו מקום שאני רצתי אליו. אז אני רוצה לגלות לכן משהו: הוא לא קיים. זאת אומרת הוא כן, אבל רק במחשבה שלכן. למה אני מתכוונת? היעד הזה שאת צריכה להגיע אליו כדי להיות אמא טובה. המשימות שאת צריכה להספיק כדי להיות אם השנה בטקס הדמיוני שמתקיים בגינה אחה"צ. תני לי לגלות לך משהו: את אמא טובה איך שאת. הבית מבולגן? את אמא טובה. הילדים אכלו היום סנדוויץ כי לא הספקת לבשל? הפלא ופלא, את עדין אמא טובה. לא הצלחת להרדים את הילדים בשמונה בערב, ואפילו קצת צעקת עליהם? נחשי מה? את עדיין האמא הכי טובה שיש.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

2. לפעמים עדיף ללכת לחוג פילאטיס במתנ"ס השכונתי ולא למכון כושר מפונפן

כן, זה סעיף מוזר, אבל הוא טומן בחובו מסר חשוב: נשים שמגיעות לחוג פילאטיס במתנ"ס השכונתי, כולן אמהות, כולן אחרי לידה וכולן לא עושות תחרות עם אף אחת, כי הן מנסות לנשום תוך כדי התרגיל. שלום ולא להתראות לתסכול המיותר, ברוכה הבאה קבלה ואהבה עצמית.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

3. אף אחד לא יתן לך פרס - תכיני לעצמך את המדליה

אני לא אומרת שהערכה מהבעל או הילדים זה לא טוב, אבל אם את רוצה להרגיש מוערכת, את לגמרי צריכה ויכולה לפרגן לעצמך. בינינו, אף אחד לא יבוא ויגיד לך: "עצרי, קחי ספר ושבי לקרוא", או "תכיני לעצמך שייק מפנק כי מגיע לך". החידוש הוא שאת יכולה לעשות את זה עבורך. ובהקשר לכך: ללכת לישון מוקדם זו המתנה הכי טובה שאת יכולה להעניק לעצמך. כמובן, כל אחת והמוקדם שלה. בואי נגיד שכדאי לעשות השתדלות גדולה לכיוון 22:00. הגוף והנפש שלך יודו לך. והכלים בכיור? כבר אמרנו בסעיף הראשון שפרשנו מהמרוץ.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

4. כל מה שהלחיץ אותך בגיל 20 נראה אחרת בגיל 40

קחי למשל את המילה כינים. אינה דומה כינה בודדת בראשו של הבן הבכור בגיל שנתיים, לערימת כינים מפוארת על תלתלי הבת החמישית. נחשי מה מלחיץ יותר? הכינה היחידה, כמובן. בגיל 40 את מבינה שזה לא סוף העולם. מעבירה מסרק סמיך, מרססת קצת חומר, ואיך אומרים אצלינו? שלום על ישראל, באמת.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

5. ההורים שלך צדקו – כנראה בהכל

זה כנראה הסעיף הכי רציני וחשוב. אחרי הכל, כיבוד הורים זה משהו שצריך לעבוד עליו כל החיים. העניין הוא שבגיל 40 הוא מקבל חשיבות אחרת לגמרי. התובנה הגדולה היא שההורים שלך עשו כמיטב יכולתם בכל רגע נתון עבורך, והם, בדיוק כמוך היום, ההורים הכי טובים שיכולים להיות. אז אין זמן לחוסר תקשורת. הזמן קצר והמלאכה מרובה. פתאום את מבינה שאת עכשיו בגיל בו ההורים שלך היו כשגידלו אותך, ואם הם הצליחו במשימה - כנראה שהם ידעו מה הם עושים. 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

גם לך יש תובנות חשובות מגיל 40? שתפי אותנו בתגובות.

תגיות:TOP5גיל 40

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה