תרבות יהודית

צפו בתהליך הציור המדהים של תמונת הבן איש חי

האמן גילי שטרן מצייר רבנים ואישי ציבור בתהליך ציור יפהפה לא פחות מהציור עצמו... צפו בציורו של רבי יוסף חיים מבגדד, הבן איש חי

  • כ' סיון התשפ"ב
אא

הרב יוסף חיים מבגדאד (1835-1909), הבן איש חי, היה גדול חכמי בבל בעת החדשה, מקובל ואיש הלכה בקנה מידה בלתי רגיל. כמו את מורו ורבו, הרב עבדאללה סומך, גם את הבן איש חי ציירתי על בסיס צילום צבע שחור לבן, ומלאכת השחזור הכריחה אותי ללמוד את סגנון הלבוש של חכמי בבל במאה ה-19, ולהבין את הגוון והטקסטורה, בכדי לשוות מראה אמין ככל שניתן לדיוקנו הקדוש של הבן איש חי. הציור הנוכחי נתלה בבית הכנסת המפואר של  העדה העיראקית בעיר נתיבות, "בית זלכה", על שם בית המדרש הגדול שהקים ר' עבדאללה סומך בעיראק בשנת הת"ר (1840). בית מדרש זה הצמיח את העילית של חכמי בבל, בהם הבן איש חי, הרב יעקב חיים סופר - בעל "כף החיים", הרב שמעון אגסי, הרב יהודה פתיה, הרב יצחק כדורי ורבים נוספים.

הציור של רבי עבדאללה סומך תלוי גם הוא בבית כנסת זה, הקרוי על שם פועלו. ומעשה שהיה כך היה: לחנוכת הבית של בית-הכנסת הגיע איזה מקובל ונהנה לראות את השחזור בצבע של החכם רבי עבדאללה, שעד אז לא הוכר אלא בצילום נדיר וקטן בשחור לבן. אלא שאז הוא נעמד מול הציור, הביט בו, ותמה: "מדוע רבי עבדאללה זצ"ל מוצג לבדו, ללא תלמידו המובהק, יד ימינו שהיה שורש מנשמתו – הלא הוא הבן איש חי?!"... וכך הגיעה הזמנה לפורטרט נוסף, המוצג לפניכם, ושוכן כבוד בבית הכנסת לצד הציור הראשון.

 

תגיות:תרבות יהודיתאומנותהבן איש חי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה