חדשות בארץ

פרטים חדשים על שיחת הצעקות: בנט ביקש מאורבך להמתין עד לאחר ביקור ביידן

במהלך השיחה איבד בנט את הסבלנות, וצעק על אורבך: "אתה אומר שמצבה של הממשלה מעורער, אבל זה בעיקר באשמתך. אתה זה שמערער אותה"

  • י"ז סיון התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

העיתון "ישראל היום" חשף הבוקר (חמישי) פרטים חדשים על השיחה שנערכה בין ראש הממשלה בנט לבין ח"כ ניר אורבך, שכונתה לאחר מכן "שיחת הצעקות".

על פי הדיווח, במהלך השיחה איבד בנט את הסבלנות, וצעק על אורבך: "אתה אומר שמצבה של הממשלה מעורער, אבל זה בעיקר באשמתך. אתה זה שמערער אותה". אורבך, מצידו, עזב מיידית את הלשכה. ראש הסגל של ראש הממשלה, עדן ביזמן, נשלח "לרדוף" אחריו.

בנט ביקש מאורבך שגם אם הוא עומד לפרק את הקואליציה, שימתין לכל הפחות לאחר ביקורו של ביידן בישראל. "אתה יכול לתאר לך מה יקרה אם לפיד יהיה ראש הממשלה בזמן הביקור? הוא יזרום עם כל דרישה אמריקנית, זה ממש לפעול נגד האינטרס הימני", הטיח בנט בחבר מפלגתו, שסירב להבטיח.

גם ביממה שלאחר מכן שלח בנט שליחים אל אורבך והעביר מסרים, לפיהם טובת האינטרס הלאומי הוא שהוא, בנט, ולא לפיד, יכהן כראש ממשלה בזמן ביקורו של ביידן בישראל.

אורבך לא נענה, והודיע כי אינו חלק מהקואליציה. את איומיו מימש, ולא נכח אתמול בהצעות שנערכו במליאת הכנסת, אלא יצא עם משפחתו לחופשה בצפון הארץ.

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, התייחס למשבר הפוליטי בקואליציה: "הנחת העבודה שלי היא שיכול להיות שהפרישה של ניר אורבך היא מהלך בלתי הפיך", אמר בראיון ל'גלי צה"ל'.

אמש דווח בחדשות 12, כי על פי ההסכם בין אורבך לליכוד, במידה ואורבך יפרק את הממשלה – הוא יקבל מקום 19 במפלגת הליכוד ותפקיד שר שקרוב לליבו. על פי הדיווח, אורבך מעוניין בתיק החינוך, אך בליכוד הבטיחו לתת לו תיק אידאולוגי כמו תיק ההתיישבות.

תגיות:נפתלי בנטניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה