סיפורי אמונה

"אני לא מאחל לאף אחד את האלרגיה ממנה אני סובל"

"מהרגע שהאלרגיה מגיעה אני סובל במשך חודשיים, והתפקוד היום-יומי שלי יורד משמעותית. ניסיתי הכול, אבל שום דבר לא עזר". שיתוף אישי על ישועה לא צפויה שהגיעה, והכול בזכות דבר אחד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"בכל שנה מחדש בתקופת האביב, אני סובל מאלרגיה אביבית שמציקה באופן מיוחד", כך פותח בעל המקרה את שיתופו האישי, בו הוא מבקש לספר כיצד זכה להיוושע מאותה אלרגיה טורדנית התוקפת אותו מדי שנה בעונת האביב, כשהמסר אותו הוא מבקש להעביר משותף לכל מי שחפץ בישועה בתחומו האישי שלו.

"מהרגע שהאלרגיה מגיעה אני סובל מגודש באף, אוזניים סתומות, עיניים דומעות, הראש שלי כואב, והתפקוד שלי יורד משמעותית. אני מתקשה להתרכז בלימוד, ומתאמץ מאוד במשימות היומיות. מה לא עשיתי כדי להירפא. לקחתי תרופה כזו, ואחר כך תרופה אחרת, וכשזה לא עזר ניסיתי כדורים כאלה ואחרים, וכשהרפואה הקונבנציונלית לא הועילה לקחתי צמחים טבעיים, אבל שום דבר לא עזר.

"השנה, באחד מימי חודש אדר התחלתי להרגיש גודש באף ובאוזן, והבנתי שהאלרגיה הגיעה. הבנתי שעכשיו מצפה לי סבל של חודשיים, ופשוט לא הייתי מסוגל לעבור את זה שוב פעם. התחלתי לזעוק לקב"ה "ריבונו של עולם, בבקשה, תעזור לי! תרפא אותי!". התפללתי לה' מעומק לבי, כי ידעתי שאף אחד לא יכול להושיע, אף רופא ואף תרופה או צמח, אלא רק הוא לבדו. ואכן, הפלא התרחש. למחרת קמתי כאחד האדם. דרכי הנשימה היו נקיות, לא חשתי שום גודש באף או דמעות בעיניים. הרגשתי טוב. האלרגיה העונתית שלרוב נמשכת אצלי חודשיים, סיימה את ביקורה כעבור יום אחד בלבד. איזו תחושת אושר הרגשתי. ואז ירדה לי ההבנה בקשר לישועה אחרת לה אשתי ואני זקוקים.

"אשתי עובדת במשרה שדורשת סמכויות רחבות יותר משל חברותיה לעבודה, ועם זאת המשכורת שלה נמוכה יותר משל כולן. היא ביקשה העלאה, והמנהלים אכן אישרו זאת, אלא שהדרג הבכיר יותר עדיין לא אישר זאת, והעניין נסחב כבר כמה חודשים. חשבתי לעצמי, למה בדבר שהוא כדרך הטבע, עליו אנו מתפללים כבר זמן רב – איננו נושעים, ואילו בעניין האלרגיה, שהיה בו ממש גילוי והארת פנים מעל לדרך הטבע, נושעתי מיד אחרי תפילה אחת מעומק הלב?

"הבנתי שכנראה התשובה לכך היא מפני שבעניין האלרגיה היה לי ברור מעל לכל ספק, שאך ורק הקב"ה יכול לעזור ואין עוד מלבדו. לעומת זאת, בעניין המשכורת, נראה היה שזה בידיים שלנו, שיש להגיש טופס כזה או אחר, להתקשר ולדבר עם ההוא. אומנם גם מתפללים לה', אבל סומכים יותר מדי על ההשתדלות. האלרגיה לימדה אותי, שגם בדברים אחרים, שנראה כאילו אפשר לפעול בדרך הטבע ולהזיז דברים, יש לבטוח בה' לבדו בלבד. הוא עשה, עושה ויעשה לכל המעשים, וכאשר מתפללים לה', יש לבקש ממנו בהישענות מוחלטת, כי אין עוד מלבדו והוא היחיד שיכול לעזור ולשנות את המצב", הוא מסכם את המסר החשוב.

הרב יגאל כהן מסביר איך אפשר לחיות מעל הטבע. צפו בשיעור חובה שלא תרצו לפספס:

 

איך אפשר לבטוח בה'? הרב יגאל כהן בשיעור עוצמתי. צפו:

 

תגיות:סיפורי ישועותאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה