סיפורי אמונה

"זה היה ניסיון לא פשוט. אנשים יעצו לי לתבוע לדין תורה"

"זה היה ניסיון לא פשוט, להבין שמעכשיו העסק שלי הולך להרוויח חצי ממה שהיה עד היום. אנשים יעצו לי לפנות לדין תורה, ולדרוש שהחנות החדשה תתפנה, כי יש כאן ממש הסגת גבול"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעל חנות לכלי בית שיתף את סיפור האישי בגיליון 'השגחה פרטית', ובו הוא מבקש להעביר מסר לציבור, וכך הוא מספר "לפני כשלושים שנה הייתה בבעלותי חנות לכלי בית, וברוך השם הפרנסה הייתה טובה והספיקה לצורכי הבית. לפתע, ביום אחד בהיר אני רואה שבסמוך אליי, באותו רחוב של החנות שלי, פותחים חנות כלי בית חדשה. ביום הבא כבר נתלה שם שלט גדול, וכבר ראיתי בדמיוני את הבאות...

"זה היה ניסיון לא פשוט, להבין שמעכשיו העסק שלי הולך להרוויח חצי ממה שהיה עד היום. אנשים יעצו לי לפנות לדין תורה, ולדרוש שהחנות החדשה תתפנה, כי יש כאן ממש הסגת גבול.

"אבל אני לא רציתי להיכנס למריבות. התחזקתי באמונה, והזכרתי לעצמי שוב ושוב את דברי החובות הלבבות 'אין אדם בעולם שיכול להזיק לי או להועיל לי, אם לא ברשות הבורא', וכן שיננתי 'אין אדם נוגע במוכן לחברו'. כך התחזקתי באמונה, עד שהמחשבה על אותה חנות שממול כבר לא העסיקה אותי, והמשכתי בענייניי ברוגע ובנחת.

"באחד הימים הגיע אליי קונה שפתח קייטרינג, ובא לקנות את הכלים לעסק שלו. הוא קנה מאות צלחות וסכו"ם, סטים של צלחות ועוד פריטים נחוצים, וכך רכש מוצרים בסכום שאפשר להתפרנס ממנו ברווח במשך כמה חודשים. אחרי רכישתו שאלתי אותו בהתעניינות "איך הגעת לכאן?", ותשובתו לימדה אותי שיעור לכל החיים. הוא השיב "הלכתי לחנות המוכרת במקומה הידוע, ושם הייתה תלויה מודעה שהחנות עברה לכאן. באתי הנה ונכנסתי לפה". הקונה אף לא תפס שחלה טעות, והוא לא נכנס לחנות שחיפש.
לפעמים בן אדם חושב שדבר מסוים יזיק לו או יפגע בו, והוא לא מבין שאותו הדבר הוא דווקא האמצעי להביא לו טובה גדולה. אם אותה חנות לא הייתה עוברת לרחוב שלי, אותו לקוח בכלל לא היה מגיע אליי. בכך שהחנות המתחרה עברה לרחוב שלי והשאירה מודעה על המיקום החדש, היא למעשה שלחה לי לקוח שמן, שעל ידו הייתה לי פרנסה ברווח בלי טרחה מרובה. תודה לה'".

הרב יגאל כהן מסביר איך אפשר לחיות מעל הטבע. צפו בשיעור חובה שלא תרצו לפספס:

 

איך אפשר לבטוח בה'? הרב יגאל כהן בשיעור עוצמתי. צפו:

 

תגיות:ניסיוןבית דיןאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה