חדשות בעולם

הותר לפרסום: פיגוע חטיפה איראני נגד ישראלים בטורקיה סוכל ברגע האחרון

גורמי ביטחון ישראלים סיכלו את הניסיון האיראני לפגוע בתיירים ישראלים בטורקיה, לאחר שזוהה איום קונקרטי

  • י"ד סיון התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גורמי ביטחון ישראלים סיכלו ניסיון איראני לבצע פיגוע נגד ישראלים על אדמת טורקיה – כך הותר אמש (ראשון) לפרסום. בכיר ישראלי ציין כי הפיגוע היה אמור להתבצע במתווה של חטיפה. על פי הדיווח ב'כאן חדשות', מדובר בניסיון חטיפה שכבר יצא לדרך, אבל סוכל ברגע האחרון.

גורמי הביטחון הישראלים זיהו איום קונקרטי לחיי ישראלים על אדמת טורקיה, ועדכנו את המודיעין הטורקי. בפעילות משותפת מיגרו כוחות הביטחון את התשתית האיראנית שפעלה בטורקיה.

ההערכה בישראל היא שאיראן אינה מחפשת לפגוע רק בבכירים או ביעדים רשמיים, אלא גם בתיירים מישראל, והפעם זוהה איום קונקרטי כלפי יעדים מסוימים.

לפני שבוע וחצי פרסם המל"ל אזהרת מסע לטורקיה עקב התרעה קונקרטית ואיום ממשי לפיגועי נקם איראניים בישראלים, כנקמה על חיסול בכיר במשמרות המהפכה. באזהרת המסע שפורסמה נמסר: "המל"ל ומערכת הביטחון מחדדים את אזהרת המסע לטורקיה, ומבקשים להבהיר כי מדובר במדינה ברמת סיכון גבוהה לישראלים בימים אלו. לפיכך, על אזרחים ישראלים לשמור על עירנות ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה לאחת ממדינות אלו".

במטה ללוחמה בטרור מזהירים: "הסכנה עדיין לא חלפה".

באיראן זועמים על כך שמדינות הגובלות בה, ביניהן איחוד האמירויות הערביות ובחריין, מקיימות יחסים טובים עם ישראל מ-2020. באיראן מאיימים: "מי שיאפשר לישראל לבסס נוכחות במפרץ הפרסי יתקל בבעיות ביטחוניות".

בתוך כך, ​כלי תקשורת ברפובליקה האיסלאמית מדווחים על מותו של עלי כאמאני, קצין בזרוע האווירית של משמרות המהפכה, ושל מדען התעופה מוחמד עבדוס - שעליו נכתב כי "הצטרף למספר השהידים הגדול שנהרגו לאחר מאבק למען המערכת". 

תגיות:טורקיהחטיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה