חדשות בארץ

קואליציה בהתרסקות: בניגוד לעמדת הממשלה - חוק שכר מינימום עבר בקריאה טרומית

מפלגת רע"ם הצביעה בעד החוק ובניגוד לעמדת הקואליציה, בעוד מפלגות העבודה ומרצ בחרו לצאת מהמליאה בזמן ההצבעה. רק אתמול יו"ר העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, התפארה כי מפלגתה היא "מפלגת היציבות בקואליציה"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

דיבורים לחוד ומציאות לחוד. עוד מבוכה, עוד תבוסה: בניגוד לעמדת הקואליציה, וחרף מאמצי ראשיה, מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה טרומית את חוק שכר מינימום.

הפעם המרד בקואליציה היה חזק ובוטה יותר. מפלגת רע"ם בראשות מנסור עבאס בחרה להצביע בעד הצעת החוק, בניגוד לעמדת הקואליציה. חברי הכנסת של מפלגות העבודה ומרצ בחרו לצאת מהמליאה, ובכך אפשרו את העברת הצעת החוק. ראש הממשלה נפתלי בנט הצביע נגד ההצעה.

את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת אוסאמה סעדי ואחמד טיבי (הרשימה המשותפת), אליה הוצמדו הצעות של חברות הכנסת נעמה לזימי (מרצ) ואורלי לוי אבקסיס (ליכוד).

ההצעות יועברו לוועדת הכנסת, שתכריע איזו ועדה תכין אותן לקריאה הראשונה. מטרת ההצעות היא להעלות את שכר המינימום כך שיעמוד על 7,440 שקלים חדשים לחודש ו-40 שקלים חדשים לשעה.

רק אתמול הכריזה שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, כי מפלגתה היא "מפלגת היציבות בקואליציה. לא היו אצלנו חרמות, לא סגירת ועדות ולא הצבעות נגד". היום, בעקבות היציאה מהמליאה בזמן ההצבעה שהביאה לאישור החוק, אמרו במפלגת העבודה: "אנו שמחים שיחד עם הנהלת הקואליציה הגענו להסכמה שתעביר את הצעת החוק מצד אחד ומצד שני שומרת על שלמות ואחדות הקואליציה. אחרי שבלמנו את עסקת החבילה, מפלגת העבודה ממשיכה להוביל להעלאת שכר המינימום ולשיפור תנאי העובדים והעובדות תוך שמירה על משמעת קואליציונית והגעה להסכמות. מאז ומתמיד, מפלגת העבודה הייתה ונשארה מחויבת לציבור העובדות והעובדים בישראל".

ח"כ נעמה לזימי (מרצ), מיוזמי הצעת החוק, אמרה: "החוק הזה יעבור כי אנחנו נצא מהמליאה, גם כדי לשמור על המשמעת הקואליציונית וגם כדי שזה יעבור. למרות הכאב הגדול שלי לא להצביע בעד, אני יודעת שזה המהלך הנכון, גם למען שלמות הקואליציה וגם עבור ציבור העובדים שחי בעוני."

בקואליציה, כמו בפעמים קודמות, ניסו עד הרגע האחרון להבטיח רוב נגד אישור ההצעה, אך ללא הצלחה. סגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה, השיב בשם הממשלה: "העלאת שכר המינימום בצורה שאתם מציעים תפגע בחלשים ביותר בחברה הישראלית, תתדלק את האינפלציה ואת עליית המחירים. לשכר מינימום יש השלכות מזיקות על הכלכלה. במדינות המפותחות בעולם שאנחנו רוצים להידמות להן, העיקרון המרכזי הוא שכשיש ארגון עובדים אין מדינה, יש עסקאות בין עובד למעביד. שיתוף הפעולה שלכם צריך להיות לקידום התחרות, אתם לוביסיטים של יוקר המחיה, אתם עושים הכל כדי שהמחירים לא ירדו. אם אנשים ייפלטו משוק התעסוקה זה יהיה בגלל ההצעה הזו".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר לאחר אישור החוק: "אחרי שחברי הקואליציה ברחו ולא הסכימו להצביע כנגד האזרחים והעלאת שכר המינימום, בחרו בקואליציה לבזות את ראש הממשלה ולהביאו כאשר רק שני חברי כנסת איתו. אנחנו רואים כעת את התפרקות הקואליציה לגורמים לאחר חודשים בודדים של חוסר משילות".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב: "פעם כשהקואליציה הפסידה בהצבעות זה היה אירוע חדשותי. היום כשהקואליציה מנצחת בהצבעה שולחים ניידת שידור עם שני שדרנים טרוטי עיניים ופותחים מסך מפוצל. זה כבר לא מאמצי החייאה. זו התעללות בגופה".

תגיות:מליאת הכנסתחוק שכר מינימום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה