נטורופתיה ורפואה טבעית

הידעתם שאפשר לנבא מחלות רק מהתבוננות בעיניים?

אירידיולוגיה - אבחון עיניים, היא שיטה מיוחדת לפיה ניתן לאבחן את מצב בריאותו של האדם, את אופיו ואת נטיותיו הגנטיות לפי סימנים שונים בעיניים. כל מה שרציתם לדעת על "העיניים ראי (הגוף) הנפש" מפי הנטורופתית זוהרה שרביט

  • כ"ט חשון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פלאי הבריאה מתרחשים בדרך מיוחדת שבה העיניים שלנו פועלות על מנת לראות את העולם, אבל לא רק. מתברר שהעיניים יכולות "לדבר" ולספר לנו על עצמינו הרבה יותר ממה שאנחנו יודעים. הנטורופתית זוהרה שרביט מספרת להידברות על השיטה המעניינת הזו.

"מדהים לדעת עד כמה העין שלנו מספרת לנו בצורה מרשימה מה מתחולל בתוכנו. היא מראה לנו את יכולת הריפוי הטבעית של הגוף, והיא מדווחת לנו פרטים חשובים כמו מתח, תזונה לקויה, אלרגיות, מחלות קיימות ומחלות העלולות להתהוות, חלילה".

במקורות ישנם אזכורים על חשיבות העיניים כחלון לנפש ולבריאות הגוף.

בספר קוהלת נכתב "טוב מראה עיניים מהלך נפש" (פרק ו'). הרמב"ם כותב בספר פרקי משה: "העיניים מורים הוראה אמיתית על חוזק כוח הגוף". פרדס רימונים של הרמ"ק מביא שיש גוונים לעין, ולכל גוון משמעות מיוחדת, ובספר סודי רזיא כותב בעל הרוקח כי "כל הגוף הולך אחר העיניים".

"אכן, הנפש שלנו, המתבטאת במערכת העצבים, קשורה לאברי הגוף, והיא משתקפת בעיניים. אפשר לראות בהן את הסיבות לתסמינים ולרגישות, ואף ניתן לזהות בקשתית העין את שורש המחלה ברמה הגופנית וכן ברמה הנפשית".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

איך התפתחה השיטה?

"בשנת 1665 למניינם רופא הונגרי בשם פצקאלי מצא ינשוף מדדה על רגל אחת. הוא טיפל בינשוף, ומצא שיש לו שבר ברגלו. כשקיבע את השבר לינשוף הוא ראה סימן בעינו של הינשוף. לאחר שהרגל החלימה, ראה הרופא שעם קצב החלמתו של הינשוף הסימן בעין הלך והתבהר.

"בהמשך, הרופא בדק את עיניהם של מטופלים שהגיעו אליו כשהם חולים. הוא בדק אותם גם לאחר ההחלמה, וראה שינויים בעיניהם. כך לאחר מחקר מקיף מיפה ד"ר פצקאלי את הקשתית, וגילה שקיימים סימנים משותפים למטופלים הסובלים מבעיות בריאותיות זהות.

"כ-300 שנה לאחר מכן, בשנת 1922 למניינם ד"ר ברנד ג'נסון פיתח את השיטה, ומאז היא הגיעה לגרמניה, לאיטליה ולמקומות נוספים בעולם. במחקרים מאוחרים יותר נמצאו הוכחות נוספות ליעילות האבחון עד שנוצרה מפה כוללת של הקשתית לפיה לכל איבר ולכל בעיה רפואית יש סימן".

 

פלאי הבריאה בעיניים שלנו

כמה מסקרן לדעת וללמוד כל פעם דברים חדשים על החכמה האלוקית הטבועה בגוף האדם. גב' שרביט מספרת לנו גם על הדרך של העין לאותת לנו על האיברים החלשים בגוף ועל האיברים החזקים שלנו: "מבנה העין שלנו בנוי מרקמות. כאשר נוצרת חולשה באחד מהאיברים או שחס וחלילה נוצרת מחלה, ישנם אותות עצביים שמועברים מהמוח לרקמות בעיניים. כך העיניים מקבלות את האותות, והן משתנות בהתאם.

"על פי האירידיולוגיה העיניים משקפות את כל האיברים והמערכות בגוף, בבדיקה בקשתית העין שנקרא "איריס" מזהים אם יש איבר עם בעיה או חולשה. כל אחד מאיתנו נולד עם איברים חזקים ואיברים חלשים. בהתאם לאבחון ניתן לראות מהם האיברים החזקים, ולתת תכנית שתסייע בשמירה על החוזק שלהם. בנוסף, כאמור ניתן לאבחן את האיברים החלשים שאותם צריך לחזק ולתפעל נכון כדי שיתחזקו ולא יחלשו יותר.

"האבחון האירידיולוגי מאפשר להבין מה הסיפור מאחרי המחלה, מה גרם למחלה לקנן בגוף, ומהי הדרך הנכונה לטפל במקור הבעיה ולא רק בתסמינים. הבדיקה בקשתית גלגל העין היא כלי אבחון נוסף של נטורופתים כדי להתאים את הטיפול המדויק ביותר לכל אדם באופן אינדיבידואלי.

"האבחון הוא לא פולשני – הבדיקה נעשית בעזרת פנס וזכוכית מגדלת. יש מאבחנים שמשתמשים במצלמה מיוחדת שמצלמת את הקשתית, ועל צג המחשב רואים את תצלום העין בגדול. יש לציין כי הצילום הוא כמו במצלמה רגילה, ולא גורם שום נזק לעיניים. המאבחן מסתכל בצורה ממוקדת על קשתית העין, ה"איריס", דרך זכוכית המגדלת או על הצג במחשב, ובעזרת מפה מיוחדת בודק לפי הסימנים או לפי מבנה העין.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

כך, על ידי הבדיקה ניתן לראות בצורה מעמיקה את מצבו הגופני והנפשי של המטופל, ואפשר לצפות מראש מחלות שעלולות לא עלינו, להתהוות בעתיד, ולתת דרכים ועצות איך למנוע מחלות. זו לדעתי החשיבות העליונה שיש לאבחון בגלגל העין.

לסיכום אפשר לומר שאירידיולוגיה היא כלי אבחון שיכול לעזור לאדם לא להגיע למצב של חולי: מזהים חולשות, מקדימים רפואה למכה, ומקבלים עצות ודרכים למניעה לפני הופעה של מחלה אקוטית. אדם שמשנה את אורח החיים שלו, הגנטיקה השלילית אצלו הולכת ופוחתת, הגוף מתחזק וגם בדיקות הדם משתנות לטובה.

כל מה שעושה לך טוב על הנשמה בערב אחד: סדנת איפור, חשיבה חיובית עם מורן קורס, הרב חיים זאיד והרב מרדכי חזיזה בשיחה מרתקת, כיבוד קל והרבה שמחה

בני ברק - יום ראשון ג' כסלו 27.11 מתנ"ס נווה אחיעזר רח' אורליאן 29     18:00-23:00

קרית גת - יום שני ד' כסלו 28.11, מתנ"ס מעלה רח' בית יוסף 19             18:00-23:00

ירושלים- יום שלישי ה' כסלו אולם אוהל דר רח' בובליק 1                          18:00-23:00

התקשרי 073-222-1240 או לחצי כאן

תגיות:רפואהמחלותגלגל העיןאירידיולוגיהנטורופתיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה