חדשות בארץ

בנט: העלינו הילוך. נגמרו ימי החסינות של איראן

ראש הממשלה הצהיר בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון: "אנו פועלים בכל מקום וזמן. מצפים ממועצת הנגידים להציב תמרור אזהרה ברור בפני המשטר בטהרן"

(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

תם עידן העמימות מול איראן? בעבר, בכל פעם שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו היה רק רומז לפעילות חשאית כזו או אחרת מול איראן, מיד הייתה קמה עליו ביקורת מצד האופוזיציה ולעתים גם מ'גורמים במערכת הביטחון'. אלא נדמה שראש הממשלה נפתלי בנט, אולי כדי להשכיח מעט את הצרות הקואליציוניות שלו, יוצא בהצהרות דרמטיות שמבטלות למעשה את מדיניות העמימות של ישראל מול איראן.

הבוקר (שלישי) התייצב בנט בוועדת החוץ והביטחון, בדיון שהיה חשאי, אבל סיפק הצהרה דרמטית לכלי התקשורת קודם שהחלה הישיבה. למעשה הוא רמז כי ישראל עומדת מאחורי שורת החיסולים האחרונים של בכירים באיראן ובמשמרות המהפכה.

"בגזרה האיראנית - השנה החולפת היא שנת מפנה באסטרטגיה הישראלית למול איראן. אנחנו רואים את העם האיראני האמיץ יוצא לרחובות באיראן ומפגין כנגד הדיכוי והעריצות של המשטר, נגד הרעב, נגד השחיתות שפוגעת בהם", אמר.

"העלינו הילוך. מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון של הטרור ולא רק נגד זרועות התמנון כפי שנעשה משך העשורים האחרונים", הצהיר בנט לכלי התקשורת. לדבריו, "ימי החסינות, בהם איראן פוגעת ושוב פוגעת בישראל ומפיצה טרור באמצעות שלוחותיה באזור, אבל נשארת ללא פגע - תמו. אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך".

בנט הוסיף כי "בשנים האחרונות איראן חצתה שורה של קווים אדומים ובראשם באפריל אשתקד, כחודשיים לפני הקמת הממשלה, כאשר חצתה את קו העשרת אורניום ברמה של 60% - ללא שום תגובה נגדית. ישראל לא יכולה להשלים, ולא תשלים, עם מצב כזה".

ראש הממשלה התייחס לפגישתו בשישי האחרון עם מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), רפאל גרוסי: "הוא הגיע לביקור בזק בישראל והבהרתי את העמדה של מדינת ישראל, והיא שאנחנו שומרים את חופש הפעולה תמיד כנגד תוכנית הגרעין האיראנית ככל שיידרש - עם הסכם, בלי הסכם, אנחנו לא רק אומרים את זה אלא גם מקיימים את זה".

בנט הוסיף: ''אנחנו מצפים שמועצת הנגידים של סבא"א תציב תמרור אזהרה ברור בפני המשטר בטהרן, ותבהיר לו כי אם ימשיך במדיניותו המתריסה בתחום הגרעין, הם ישלמו על כך מחיר כבד".

תגיות:איראןנפתלי בנטהגרעין האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה