חדשות בארץ

ראשי רשויות ביו"ש: ממשלת ישראל מחכה למועצת השורא שתאשר את המשך הריבונות הישראלית ביו"ש

במכתב חריף ששלחו ראשי הרשויות לשרה שקד ולח"כ אורבך הם הצהירו כי "איש שמפעל ההתיישבות חשוב לו, לא יישאר אפילו יום אחד בקואליציה"

אורבך (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אורבך (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

גובר הלחץ מימין על חברי הקואליציה שלא לאפשר מצב, בו תקנות יו"ש לא יאושרו במליאת הכנסת.

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון שלחו הערב (רביעי) מכתב דחוף חריף לשרת הפנים איילת שקד וליו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך מימינה.

"אין ספק, שאיש אשר מפעל ההתיישבות חשוב לו לא יישאר אפילו יום אחד בקואליציה אשר לא מצביעה ומאשרת את המשך תקנות יו"ש. לא נוכל לעבור לסדר היום אם החוק לא יאושר", כתבו ראשי הרשויות לשקד ואורבך. לדבריהם, "ממשלת ישראל מחכה למועצת השורא שתאשר את המשך הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, זהו מצב שלא ניתן להשלים עימו ולו לרגע אחד. אנו מצפים ודורשים כי תעבירו את החוק לאלתר, אחרת אתם תהיו חתומים על מפולת בסדר גודל היסטורי".

על המכתב חתומים ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת קרית ארבע אליהו ליבמן וראש מועצת קדומים חננאל דורני.

במכתב מדגישים עוד ראשי הרשויות כי "תקנות לשעת חירום הינו דבר החקיקה שקושר את יהודה ושומרון עם מדינת ישראל. חוק זה מבסס את שלטונו של הריבון הישראלי בשטח, והוא מה שמאפשר למדינת ישראל לשלוט באופן חוקי בשטחי יהודה ושומרון. כל ממשלה ציונית עד היום העבירה את החוק, אך נראה שהממשלה הנוכחית מתקשה לעשות זאת מאחר וחברים בה ח"כים ערבים ממפלגת רע"מ אשר רואים ביהודה ושומרון 'שטח כבוש' ומתנגדים לריבונות הישראלית באזור".

"אנו מתריעים כי בלי חוק זה מדינת ישראל תאבד את ריבונותה באזור יהודה ושומרון. מציאות כזו תאיים על אובדן החוק והסדר ביהודה ושומרון ותפגע במפעל ההתיישבות הציוני כאן תוך פגיעה קשה בכחצי מיליון מתיישבים. 55 שנה אחרי שחזרנו לארץ אבותינו זו תהיה נסיגה גדולה בהתבססות ההתיישבות היהודית בחבלי המולדת. אנחנו קוראים לכם, כחברים בממשלה ובקואליציה, להעביר את החוק החשוב הזה בלי עיכוב".

תגיות:איילת שקדניר אורבךיהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה