חדשות בארץ

לאחר שהתנוסס מעל נתיבי איילון: דגל אש"ף הוסר בעקבות הסערה הציבורית

סערה גדולה התעוררה, כאשר שלטים עם דגל אש"ף נתלו בסמוך לדגל ישראל מעל נתיבי איילון. לאחר מספר שעות הורד דגל הפלסטיני

  • ב' סיון התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

מחאה שעוררה סערה רבה: הבוקר (רביעי) פרסם ארגון "מחזקים" מעל נתיבי איילון שלט המציג את דגל ישראל לצד דגל אש"ף, ומעליהם הכיתוב בעברית ובערבית: "נועדנו לחיות יחד". מטרתו של השלט היתה הבעת מחאה נגד הצעת החוק שתעלה היום במליאת הכנסת, המבקשת לאסור על הנפת דגלי אש"ף במוסדות חינוך.

השלט עורר סערה רבה, ולאחר מספר שעות החליטו ב"מחזקים" להסיר את דגל אש"ף ולהותיר רק את דגל ישראל תלוי.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את הממשלה בעקבות השלט התלוי במקום כה מרכזי בארץ. "תחת ממשלת ההונאה והחולשה של בנט-לפיד-רע"מ והמשותפת, ואחרי הסתה בלתי פוסקת של אבו מאזן בחודשים האחרונים, דגל אש"ף מונף היום בענק באיילון. הליכוד דורש מראש עיריית רמת גן כרמל שאמה לפעול מיד כדי להסיר את החרפה הזאת עוד היום. הליכוד ימשיך לפעול בכל דרך כדי להחליף במהירות את ממשלת ההונאה והחולשה שתלויה בתומכי טרור בממשלה לאומית חזקה".

חברת הכנסת מירי רגב קראה להסיר את הדגל הפלסטיני באופן מיידי. "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, בירתה ירושלים המאוחדת. לה דגל אחד - כחול לבן. המנון אחד - התקווה. סמל אחד - המנורה. שפה רשמית - עברית. שום ספין, קמפיין תעמולה לא ישנה מציאות זאת", אמרה בחריפות, והוסיפה: "אני קוראת לחברי כרמל שאמה הכהן להסיר את הדגל הפלסטיני במיידי".

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, התייחס לסערה: "חברת הפרסום קבלה את העמדה שהשלט פוגעני ועדכנה אותנו שהשלט של דגל פלסטין יוסר מיידית. בזמן שנאבקנו להורדתו הצבנו ממש לידו דגל ישראל ענק עם סמלי כוחות הבטחון ועירית ר"ג".

מוקדם יותר אמר כרמל שאמה הכהן כי "בדיקה משפטית העלתה שלאור הנחיות היועמ"ש ופסיקות בג"צ השלט חוקי לגמרי ומוגן בגבולות חופש הביטוי, אך עדיין הוא פוגע ברגשות של לא מעט תושבים, וכן מאפשר לגורמים קיצוניים פתח ללבות יצרים למרות המסר החיובי שבראשו הקורא לדו קיום.

"דגלי ישראל שבתמונה הם לא הדגלים אותם תוסיף העיריה אלא חלק מאלפי דגלים שקישטו את העיר ביום העצמאות ואותם החלטנו עוד לפני פרשת השלט להותיר על כנם מתנוססים בגאווה כל השנה. עם ישראל חי עם יד מושטת לשלום תמיד ולכל דו קיום", אמר ראש העיר.

תגיות:דגלסערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה