חדשות בארץ

לאחר שנה של הפסקה: העלייה מאתיופיה מתחדשת

181 עולים חדשים מאתיופיה יגיעו לישראל, במסגרת מבצע "צור ישראל" להעלאת יהודי אתיופיה

  • ב' סיון התשפ"ב
(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
אא

מבצע "צור ישראל" להעלאת שארית יהודי אתיופיה מתחדש לאחר שנה של הפסקה: היום (רביעי) תגיע טיסה עם 181 עולים חדשים לנמל התעופה בן גוריון.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, סיירה במחנות הפליטים באדיס אבבה, והתקבלה באהדה רבה בקרב הממתינים לעלות לארץ. השרה תגיע ארצה בטיסה יחד עם העולים החדשים.

השרה תמנו אמרה: "הגעתי לארץ הולדתי, לפגוש ולחבק את הממתינים הרבים ולשמוע מהם על מצבם הלא פשוט והנתק מבני משפחותיהם בישראל. הממתינים הרבים חיים בתת תזונה ובדלות, והשלכות המלחמה עדיין משפיעות על מצבם של אחינו ואחיותינו. פגשתי קשישים שסורבו לעלות שנים ארוכות מבלי לדעת מדוע, וילדים קטנטנים ומקסימים שיתחילו רק עוד מעט את המסע לישראל. זהו יום מרגש עבורי ועבור קהילתי יוצאי אתיופיה וזוהי זכות גדולה עבורי להיות הקול של המשפחות המפוצלות שממתינות ליקיריהן - כל משפחה שמתאחדת בזכות מבצע צור ישראל היא עולם ומלואו".

במסגרת המבצע עלו עד כה לישראל 2,000 ממתינים לעלייה שיש להם קרובי משפחה מדרגה ראשונה בארץ. עוד 3,000 עולים ממתינים להגעה לישראל, וכעת ממתינים במחנות העלייה בגונדר ובאדיס אבבה.

משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית הקימו חמישה מרכזי קליטה חדשים על מנת להעניק עולים את המעטפת והליווי בכל תחומי החיים, ללימוד עברית ולהכנה לקראת השתלבותם בתעסוקה ובמערכת החינוך הישראלית.

תגיות:עלייהאתיופיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה