חדשות בארץ

ח"כ רגב ליועצת המשפטית לממשלה: לפתוח בחקירה נגד בנט

הבקשה לפתיחה בחקירה הוגשה על רקע עבודות השיפוץ שנערכו במעונו הפרטי של ראש הממשלה בנט ברעננה

בנט (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)בנט (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

המעון שהפך למבצר: ח"כ מירי רגב (ליכוד) פנתה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, בדרישה לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה נפתלי בנט, על רקע עבודות השיפוץ שנערכו במעונו הפרטי ברעננה.

במכתבה ליועצת המשפטית, טענה רגב כי "על פי פסק דין שניתן בבג"צ נקבע כי ראש הממשלה בנט עבר עבירות על חוק התיכנון והבנייה בעבודות שבוצעו במעונו הפרטי ברעננה". רגב מצטטת את סעיף 78 לפס"ד בו העירו שופטי בג"צ כי "את הנוהג שלפיו תחילה בונים ורק אחר כך פונים יש לשרש מן היסוד, נוכח פגיעתו בשלטון החוק, בבעלי הזכויות במקום ובאינטרס הציבורי המחייב לפעול בהתאם לדיני התיכנון והבנייה".

"העבודות במעונו הפרטי של מר בנט נעשו בלא היתר מרשות הרישוי המקומית. וחמור מכך כפי שציינו שופטי בג"צ, שהעבודות במעונו הפרטי הושלמו עוד בטרם הוגשה בקשה להיתר. עברייני הבנייה עושים דין לעצמם ומעמידים הן את הציבור והן את גורמי הממסד הרלוונטיים בפני עובדה מוגמרת של מבנים החורגים מתוכניות הבנייה המאושרות. בכך פוגעים עברייני הבנייה בתכנון הראוי שעליו עמלו מוסדות התכנון ולא פחות מכך בשלטון החוק, בציבור ובסביבה. לא זו אף זו, העבודות שבוצעו במעונו הפרטי של מר בנט ברעננה נעשו בניגוד לנוהל מחייב: נוהל עבודות במעון פרטי של ראש הממשלה", נכתב בפנייתה של רגב ליועצת המשפטית לממשלה.

רגב לא מסתפקת בפתיחת חקירה נגד ראש הממשלה, אלא היא דורשת לפתוח בחקירה באזהרה "של כל הגורמים בלשכת ראש הממשלה שנתנו ידם לאישור ביצוע העבודות בניגוד לחוק ובניגוד לנוהל עבודות במעון פרטי של ראש ממשלה, ובכללם: היועצת המשפטית שלומית ברנע פרגו, המנכ"ל יאיר פינס והחשב מר יצחק דוידיאן שאישר את העבודות בהכירו אף הוא את הנוהל".

דרישה נוספת של רגב היא להורות על בדיקה מקצועית של פירוט והיקף העבודות במעונו הפרטי של בנט ברעננה באמצעות השמאי הממשלתי, כדי לבחון האם בוצעו בנכס עבודות השבחה, וכן  "להורות לראש הממשלה לשלם 75% מעלות העבודות במעונו הפרטי כקבוע בנוהל עבודות במעון פרטי של ראש ממשלה".

תגיות:נפתלי בנטמירי רגבגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה