חם ברשת

חנוך דאום בפוסט מרגש: "בממשלת השירים של אביתר בנאי - האחדות הצליחה"

"הוא פתח את ההופעה בהדלקת נרות שבת עם ברכה. היה לו שיער ארוך והוא התיישב מאחורי הפסנתר": חנוך דאום עם רשמים מהמופע של אביתר בנאי

אא

בשבוע שעבר השתתף חנוך דאום בהופעתו של הזמר אביתר בנאי, שהחליט לעשות 'קאמבק' לאלבומו הראשון, אותו כתב עוד לפני שחזר בתשובה. בטור שלו שפורסם ב'שבע ימים' מתאר דאום את החוויה עם הזמר שרבים לא ידעו 'איך לאכול', אי שם בשנת 1996, כאשר בנאי היה רק בן 24. "הכל היה חדש מאוד, לא ידענו להגיד למי הוא דומה. כמו מי הוא שר. ההרגשה הייתה שמישהו הגיח מאחורינו ושפך לנו על הראש מים קרים באמצע יום חם במדבר".

על השיר שהשפיע עליו הכי חזק הוא מספר כך: "הייתי בצבא באיזה שבוע מר כזה, הייתי בתחושת חידלון כללית, ואז אני רואה בטלוויזיה של הפלוגה את אביתר יושב מול פסנתר, מצולם מלמעלה, הנגינה שלו חזקה ומרגשת, ואני שומע אותו אומר שזה עולם קשוח, אבל הוא יכול עליו. אביתר אמנם המשיך וטען שהוא יכול רק בכוח, רק עם בעיטות למוח, אבל אני לא הייתי זקוק להמשך הזה. מסיבה מסויימת, כשאני שמעתי את אביתר אומר- 'עולם קשוח, אני יכול עליו', הרגשתי שהוא צודק. ושגם אני יכול. ושיהיה בסדר. יש תובנות שלא מגיעות מהשכל אלא מהלב, בעקבות שיר. ובגיל 20 בערך, בזכות חמש מילים בשיר, הבנתי שאני בכל זאת אסתדר בעולם הזה. שהעולם קשוח, אבל אני אוכל עליו".

ממשיך דאום ומתאר את ההופעה הראשונה של בנאי, שבה ישבו גם בני משפחתו בקהל. "הוא פתח את ההופעה בהדלקת נרות שבת עם ברכה. היה לו שיער ארוך והוא התיישב מאחורי הפסנתר. מישהו שהיה שם כתב שהוא טעה במילים קצת והתבלבל אבל זו הייתה ההופעה הטובה ביותר שראה בחייו. אני רואה את אביתר לפעמים. איש מתוק ונעים. ואני תמיד תוהה אם הוא מבין, אם אפשר בכלל להבין, מה השירים שלו עבורי, עבור הדור שלי, עבור ישראלים רבים. כל כך הרבה אנשים שהרגישו בזכות אביתר, ברגעים של כאוס, שיש להם סיכוי להינצל, שהעייפות תחלוף והאור יעלה".

כיום אביתר כבר שר ממקום אחר לגמרי, ממקום של בעל תשובה ואב לילדים. "מי שמכיר אותי יודע שלא אוכל לסיים את הטור הזה בלי לציין גם שבקהל היה תמהיל מיוחד של דתיים וחילוניים, כיפות מכל מיני זנים ותל אביביים וכל מיני רוחניים מסוגים כאלה ואחרים, פסיפס ישראלי מהסוג שמי שבא להופעות של בנאי, והייתי בעשרות הופעות שלו בחיי, מכיר כל כך טוב. וזה מרגש אותי תמיד לראות את הביחד הזה. בפוליטיקה עוד לא הצלחנו למצוא את הדרך להושיב ביחד את כולם, אבל בממשלת השירים של אביתר בנאי, האחדות הצליחה. שבת שלום", הוא מסכם.
 

תגיות:אביתר בנאיאחדותחנוך דאום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה