חדשות בארץ

פינוי חומש: המדינה השיבה לבג"ץ; לא נקבה במועד לפינוי

המדינה הבהירה, עם זאת, כי "דין המקום להיות מפונה". בארגוני השמאל זועמים: "יש לפנות את חומש כמה שיותר מהר ללא קשר לשום שיקול פוליטי"

(צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)(צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)
אא

מושכים זמן, כרגע פינוי חומש לא עומד על הפרק: המדינה הגישה היום (ראשון) את תשובתה לבג"ץ לקראת דיון שייערך ביום חמישי הקרוב, בעתירת ארגון השמאל "יש דין" הדורש לפנות את ישיבת חומש לאור חוק ההתנתקות שאוסר התיישבות יהודית באזור שפונה בשנת 2005.

בתשובת המדינה, שאושרה על ידי שר הביטחון בני גנץ (כחול לבן), צוין כי "דין המקום להיות מפונה". המדינה לא נקבה במועד לפינוי חומש, אולם הבהירה כי במקום תתבצע אכיפה נחושה נגד כל בנייה חדשה. "נכון להיום, קיים במקום מספר מצומצם של רכיבי בינוי, בחלקם פועלת הישיבה האמורה. אופי ועיתוי פעולות האכיפה השונות נקבעו וייקבעו מעת לעת על פי שיקול הדעת המסור למשיבים ולגורמים המוסמכים בעניין, לרבות בהתאם להערכות מצב עדכניות אותן מקיים שר הביטחון באופן שוטף", נכתב בתשובת המדינה.

במערכת הפוליטית מעריכים כי התשובה המעומעמת של גנץ לבג"ץ נועדה בעיקר 'להרוויח זמן', על רקע האיום בפירוק הממשלה אם פינוי חומש ייצא לפועל. בימים האחרונים דווח על לחצים שנציגי ימינה הפעילו כדי למנוע את הפינוי.

שרת הפנים איילת שקד אמרה בשבוע שעבר: "אנחנו עושים הכל כדי שחומש לא תפונה, המשך קיום הישיבה שם הוא סמלי ומשמעותי. הישיבה הזו פונתה המון פעמים, צריך לשים לזה סוף ולאפשר לתלמידי הישיבה ללמוד".

ארגון "יש דין", שהגיש את העתירה, מסר בתגובה כי "יש לפנות את חומש כמה שיותר מהר, ללא קשר לשום שיקול פוליטי. בניגוד לעמדת המדינה, חשוב לציין כי כוחות הצבא מאפשרים נוכחות של מתנחלים ביישוב חומש".

תגיות:חומשבני גנץבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה