חדשות בארץ

עוד משבר בקואליציה: תקווה חדשה נוקמת ברע"מ

ח"כ שרן השכל ביטלה את ועדת המשנה של רע"מ העוסקת בנושא מורים ערבים, זאת בשל התנגדותה של המפלגה הערבית לחוק הקנאביס

  • כ"ח אייר התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

משבר נוסף בממשלת בנט: חברת הכנסת שרן השכל, העומדת בראשות ועדת החינוך, החליטה לבטל את ועדת המשנה של רע"מ העוסקת בנושא מורים ערבים – כך דווח הבוקר (ראשון) בכאן רשת ב'.

על פי הדיווח, מדובר בנקמה על התנגדותה של מפלגת רע"מ לחוק הקנאביס הרפואי, אותו מנסה לקדם השכל מתחילת הקדנציה.

החלטה זו צפויה להביא להתנגשות נוספת בין הקואליציה לרע"מ, שרק לפני שבועיים הודיעה כי היא מוכנה לתת לקואליציה הזדמנות שניה.

"מימשנו את האזרחות שלנו, קידמנו החלטות כדי לתת פתרון למצוקות של החברה הערבית, וקיבלנו החלטה על רקע האירועים שהיו במסגד אל אקצא, ועל רקע השימוש הלא מידתי באלימות נגד מתפללים, קידמנו החלטה של הקפאת החברות הפרלמנטרית שלנו", אמר עבאס כשהודיע על סיום המשבר. "אנחנו הגענו למסקנה – בסיעת רע"מ ובמועצת השורא של התנועה האיסלאמית – כן לתת הזדמנות לחזור ולקיים את חובתנו בהתאם להסכמים הקואליציוניים".

התשלום על המשך חברותה של רע"מ בקואליציה נחשף יומיים לאחר מכן: סכום כמעט דמיוני של 740 מיליון שקלים לרשויות הערביות אושר בוועדות הכנסת. מי שהתערב ודאג לקיום המהלך, תוך הסרת כל החסמים הבירוקרטיים, היה שר החוץ יאיר לפיד. מדובר במאות מיליוני שקלים שאושרו ביום אחד, כחלק מתוכנית החומש לחברה הערבית, כאשר החלוקה היא: 200 מיליון שקלים ממשרד הפנים לרשויות המקומיות הערביות; 400 מיליון שקלים ממשרד השיכון לבנייה ותכנון ביישובים הערביים; 90 מיליון שקלים ממשרד הרווחה והשירותים החברתיים; ו-50 מיליון שקלים ממשרד המדע והמשרד לשוויון חברתי.

תגיות:משברקואליציהרע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה