חדשות בארץ

מנסור עבאס בהצהרה דרמטית: נותנים לקואליציה הזדמנות נוספת

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס: רע"מ נותנת הזדמנות נוספת לקואליציה. משמעות הדברים: המפלגה לא תפרוש מהקואליציה בשלב זה

  • י' אייר התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:34)

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, אמר הצהריים (רביעי) בהצהרה לתקשורת מבניין הכנסת כי רע"מ נותנת הזדמנות נוספת לקואליציה, ועל כן המפלגה לא תפרוש ממנה בשלב זה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיע למקום פוצץ את ההצהרה והטיח בעבאס: "אתה הסכנה הכי גדולה".

יו"ר רע"מ ענה לו "אתה טרוריסט מורשע". ח"כ מאזן גנאים צעק לעבר בן גביר: "רצחת את רבין".

עבאס הודיע כי מועצת השורא החליטה שהמפלגה תיתן לקואליציה "הזדמנות נוספת", כלשונו. הוא לא התייחס לשאלה האם המפלגה תצביע בעד או נגד הצעת חוק פיזור הכנסת בקריאה טרומית.

"אני רוצה להזכיר שוב: רע"מ נכנסה לקואליציה כדי לקדם את החברה הערבית ולתת פתרון לכל המצוקות והבעיות של החברה הערבית", אמר עבאס.

אחרי העימות עם בן גביר אמר עבאס: "עכשיו כולם רואים מי אזרח נורמטיבי שרוצה שלום ושותפות, ומי מחרחר מלחמה ומסית. רע"מ מייצגת את הקול השפוי לא רק בחברה הערבית, אלא בחברה הישראלית ובציבור כולו".

עבאס המשיך את דבריו: "קיבלנו החלטה על רקע האירועים במסגד אל אקצא והשימוש הלא מידתי נגד מתפללים, הקפאנו את השתתפותנו בקואליציה. כעת ניתן לומר שהגענו להבנות. הגענו למסקנה כן לתת הזדמנות ולחזור לקיים את חובתנו בהתאם להסכמים הקואליציוניים. אנחנו מצפים ודורשים את קיום ההסכמים וההבנות שהגענו. ח"כ וואליד טאהא ניהל את המגעים מול הגורמים השונים בקואליציה ומצפים מהממשלה לעמוד בהתחייבויות השונות".

עבאס גם תקף את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. "אני רוצה להתייחס לדברים שאמר ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שחזר להסית וקורא לנו תומכי טרור. זה אותו נתניהו שניהלנו איתו מערכת יחסים גם בממשלה הקודמת. השם שלי מופיע בארבע החלטות ממשלה שהוא קיבל. ניהלנו מו"מ קואליציוני מתועד בטלפון שלי. היו פשרות והעברנו מסמכים, וכנראה שנצטרך להוציא חלק מהתיעודים האלה".

"חברי מרכז הליכוד מאמינים לנו ולא מאמינים לנתניהו. גם הם היו בקשר איתנו ושלחו כל הזמן הודעות ואמרו שהם בעד שותפות שתביא ברכה לכל אזרחי המדינה. נתניהו שוב עושה אותו מהלך שאומר דבר אחד ועושה הפוך".

בעקבות הצהרתו של מנסור עבאס, החליטה האופוזיציה למשוך באופן סופי את הצעת החוק לפיזור הכנסת. 

הליכוד מסר בתגובה: "מה עוד בנט מכר למנסור עבאס תמורת הישרדות ממשלת החולשה והכניעה שלו? מה שמע מנסור עבאס בסוף השבוע האחרון שעשה בטורקיה, שבה יושבים אנשי חמאס? ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור - והיא תיפול במהרה".

תגיות:ממשלהמנסור עבאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה