הדרכה למתחזקים

המדריך למתחזק: ציצית - ככה תוכלו להרוויח מצווה ענקית בכמה שקלים

למה צריך לשים ציצית? ומה עושים אם מתביישים להיראות עם ציצית מול הסביבה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המקור למצוות ציצית מופיע בספר במדבר (פרק טו): "ויאמר ה' אל משה לאמר: דבר אל בני ישראל ועשו להם ציצית על כנפי בגדיהם לדורותם, ונתנו על ציצית הכנף פתיל תכלת. והיה לכם לציצית, וראיתם אותו וזכרתם את כל מצוות ה' ועשיתם אותם; ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זונים אחריהם. למען תזכרו ועשיתם את כל מצוותי והייתם קדושים לאלוקיכם." ככתוב בפסוק, מטרת מצווה זו היא להזכיר לנו את מצוות התורה ולקיימן, ולא להיות מוסח או נגרר אחר רצונות וכוחות מנוגדים. המילה 'ציצית' בגימטרייה הינה שש מאות, ובתוספת מנין שמונת החוטים וחמשת הקשרים (שבכל קבוצת פתילים), התוצאה היא 613 כנגד תרי"ג המצוות. ראייתה של הציצית המקיפה את האדם מזכירה לו את מחויבותו ונאמנותו כלפי הקב"ה, ובכך עוזרת לו להישמר רוחנית ולא ללכת אחר תאוות הלב והעיניים.
הרמב"ם כותב שמי שמקיף את עצמו במזוזה, תפילין וציצית מסייע לו הקב"ה שלא יחטא, והנה לשונו: "אמרו חכמים הראשונים כל מי שיש לו תפילין בראשו ובזרועו, וציצית בבגדו, ומזוזה בפתחו – מוחזק הוא שלא יחטא, שהרי יש לו מזכירין רבים, והן הם המלאכים שמצילין אותו מלחטוא שנאמר: חונה מלאך יי' סביב ליראיו ויחלצם בריך רחמנא דסייען".

על גודל חשיבותה של מצוות ציצית כתב הרמב"ם "לעולם יהא אדם זהיר במצוות ציצית, שהרי הכתוב שקלה ותלה בה כל המצות כולן שנאמר: 'וראיתם אותו וזכרתם את כל מצות ה''". מצוות הציצית נמנת מבין המצוות המיוחדות והבודדות עליהן נאמר שהן שקולות כנגד כל המצוות כולן.

האם חובת הציצית חלה על כל בגד שלובשים? החובה לקשור חוטי ציצית היא רק לבגד בעל ארבע כנפות (פינות) לפחות. רק לבגד זה ישנו החיוב לקשור ארבעה פתילים שזורים. עם זאת, נהוג ללבוש בגד מיוחד בעל קצוות מרובעות, הנקרא גם בשם 'טלית קטן', המחויב בחוטי ציצית, בכדי לזכות לקיים מצווה נשגבה זו. קיומה של מצווה זו חל גם בעת לבישת טלית גדול בזמן תפילת שחרית.

 

האתגר השבועי

גשו השבוע לחנות לתשמישי קדושה, ורכשו ציצית (הנקראת גם בשם 'טלית קטן'). תוכלו ללבוש אותה מתחת לבגדים כך שלא יראו אותה, והרווחתם מצווה ענקית. חשוב לדעת שגם אם אינכם עדיין לובשים כיפה לראשכם, אין זה כלל מעכב את קיומה של מצוות הציצית.

תגיות:ציציתהמדריך למתחזק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה