חדשות בארץ

לקראת מצעד הדגלים: עימותים בהר הבית. עשרות מתפרעים משליכים אבנים

עימותים הבוקר בהר הבית, כאשר עשרות מתפרעים תלו דגל חמאס בהר הבית והחלו ליידות אבנים לעבר השוטרים

  • כ"ח אייר התשפ"ב
(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

דריכות שיא בירושלים: עשרות מתפרעים רעולי פנים התבצרו הבוקר (ראשון) בהר הבית והחלו ליידות אבנים, לאחר שתלו דגל חמאס. השוטרים סגרו את דלתות מסגד אל-אקצא.

התפרעויות נרשמו גם בשער שכם, כאשר עשרות ערבים חסמו את המעבר במדרגות המובילות לשער, והתעמתו עם כוחות המשטרה. השוטרים החלו במרדף אחריה ובהברחתם מהמקום.

במשטרה נערכים עם אלפי שוטרים בירושלים וגייסו שלוש פלוגות מג"ב במילואים לאבטח את הצועדים. אחת ההנחיות שנתנו לשוטרים: להכיל אירועים נקודתיים ולא לאפשר פרובקציות, מתוך הבנה שאירועים כאלה עלולים להבעיר את ירושלים וממנה גם להסלים את המצב בגזרות האחרות.

במהלך הלילה מנעו השוטרים את הגעתם של מפרי סדר רבים לירושלים. כוחות משטרה גדולים נפרסו בבירה החל משעות הבוקר המוקדמות, לשם אבטחת האירועים השונים הצפויים לאורך יום ירושלים.

למרות האיסור ההלכתי הכרוך בכך, יהודים עלו הבוקר לשטח הקדוש של הר הבית. העלייה התבצעה תחת קללות ואיומים של ערבים כלפי העולים לכל אורך המסלול.

במשטרה ציינו כי "במהלך השעתיים האחרונות לקראת תחילת הביקורים בהר הבית בהתאם לכללי ושעות הביקור במקום, החלו רעולי פנים להתארגן להפרות סדר כולל ירי זיקוקין, ובהמשך הם נכנסו לתוך המסגד. כרגע הביקורים מתקיימים כסדרם, כאשר מתוך המסגד יורים זיקוקים, ללא השפעה על המשך הביקורים".

כהכנה נוספת למצעד הדגלים, מערך ההגנה האווירית וכיפת ברזל תוגבר מחשש לירי מרצועת עזה וגם מדרום לבנון של ארגונים פלסטיניים.

תגיות:עימותיםמצעד הדגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה