חדשות בארץ

ביום ירושלים: 8,000 משתתפים בלבד בריקוד הדגלים שיעבור דרך שער שכם

היערכות שיא לקראת האירוע שיתקיים ביום ירושלים. הגבלת המשתתפים היא כחלק מהפקת הלקחים מאסון מירון ולא בגלל המתיחות הביטחונית

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

היערכות שיא, ביטחונית וארגונית, לקראת אירועי יום ירושלים שייפתחו במוצאי שבת.

עיקר תשומת הלב הביטחונית תתמקד בריקוד הדגלים המסורתי, שיתקיים ביום ראשון הקרוב בשעות אחר הצהריים. כזכור, אשתקד במהלך ריקוד הדגלים שיגר החמאס טילים לעבר ירושלים, מה שהביא לפתיחת מבצע "שומר החומות".

גם השנה אישרה המשטרה למארגני הצעדה לעבור דרך שער שכם. עם זאת, כחלק מהפקת הלקחים מאסון מירון הודיעה עמותת "עם כלביא" המארגנת את הצעדה כי מספר המשתתפים שיעברו דרך שער שכם יוגבל ל- 8,000. מספר דומה של משתתפות יורשו להשתתף בריקוד הדגלים במסלול נפרד, שיגיע לכותל דרך שער יפו.

בעמותת "עם כלביא" ציינו כי על פי המתווה החדש, לנוכח דרישות הבטיחות, מספר המשתתפים באירוע בכותל המערבי יוגבל לכ-16,000 איש בלבד. בעוד שבשאר חלקי האירוע צפויים להשתתף עשרות אלפי צועדים.

"דווקא השנה חשוב לרומם את רוח העם, ולחגוג בהודיה לה' על איחודה של ירושלים", כתבו מארגני התהלוכה. "לפי הוראות המשטרה, ריקוד הדגלים יתקיים במתכונתו הרגילה בשנים האחרונות הכוללת כניסה של חלק מציבור הבנים דרך שער שכם".

"בעקבות אסון מירון, מספר האנשים היכולים להיות בכותל המערבי בו זמנית הוגבל ל-16,000 איש. אלו כללי בטיחות ורישוי שאינם קשורים דווקא לריקודגלים, אך כתוצאה מכך, לא יוכל כל ציבור החוגגים להשתתף באירוע ברחבת הכותל", נכתב.

מארגני ריקוד הדגלים המסורתי הגיבו על השינוי הצפוי: "כבכל שנה, יגיעו עשרות אלפי אוהבי ירושלים להניף את דגלי ישראל ולשמוח עימה ביום חגה. ללא פחד וללא שינוי. נענינו לפניותיה של משטרת ישראל בדבר ההנחיות החדשות שמגבילות את כמות האנשים ברחבת הכותל, ומתוך אחריות לשלום הרוקדים ולביטחונם הוחלט על שינויים שיוודאו את חזרתם בשלום של הרוקדים הרבים שצפויים להגיע".

תגיות:שער שכםיום ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה