חדשות בארץ

פיסת היסטוריה: הסדין שהפך לדגל מאולתר במלחמת ששת הימים ומנע ירי על הצנחנים בעזה

סדין שנצבע על ידי הלוחמים מקסת דיו והפך לדגל הונף על בניין הדואר בעזה ומנע ירי על כוחותינו בעת הקרבות העזים שהתחוללו ברצועה; "הדגל הוא פיסת היסטוריה מוחשית ומרגשת שמעצימה את גאוותנו המדינית העצמאית"

(קרדיט: מרכז המורשת גבעת התחמושת)(קרדיט: מרכז המורשת גבעת התחמושת)
אא

בימים אלו מציינים בישראל 55 שנים למלחמת ששת הימים. בתקופה האחרונה עובדים נמרצות בארכיון מרכז גבעת התחמושת, ומוצאים חפצים רבים ומשמעותיים מהמלחמה. אחד מהם הוא דגל ישראל מיוחד במינו שהגיע מידי הלוחם זלמן יריחימוביץ, אשר לחם בחזית המצרית והשתתף בכיבוש העיר עזה.

על בניין בית הדואר בעזה ניצבה עמדת צלפים מוגנת בשקי חול, ממנה נורתה אש על כוחותינו. בשלב מסוים זלמן ועוד שני חיילים התנדבו להיכנס לבניין לנטרל את כוחות האויב.

עם השתלטות הכוחות על הבניין ונטרול כוח האויב, הורידו הלוחמים את דגל מצרים שהונף על גג הבניין. הוחלט לאלתר דגל ישראלי מהחומרים הזמינים בבית הדואר ולהניף אותו על גג המבנה, דבר אשר יסמן לכוחותינו על כיבוש היעד. את הדגלים, המצרי והישראלי, קיבל זלמן במהלך מסדר כבוד שהתקיים כחודש אחרי תום המלחמה בשטח השדות של קיבוץ נחל עוז.

לפני מספר שנים הביאה משפחתו של זלמן את הדגל המאולתר יחד עם עוד מספר חפצים, תמונות ומכתבים מרגשים שנשמרו על ידו מתקופת המלחמה.

במלאת 55 שנה למלחמה יוצא המרכז למורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה בגבעת התחמושת למבצע איסוף מכתבים, תמונות וחפצים הקשורים למלחמת ששת הימים - בפן הצבאי והאזרחי שלה - לשימור ותיעוד למען הדורות הבאים.

כתרי מעוז, מנכ"ל אתר גבעת התחמושת, אמר: "הדגל הוא פיסת היסטוריה מוחשית ומרגשת שמעצימה את גאוותנו המדינית העצמאית, ומצטרף אל דגל ישראל שהונף יומיים לאחר מכן בידי צנחני המילואים על הכותל המערבי. משימתנו לגלות את החלקים הנסתרים ולהציגם בגאווה לקהל הרחב".

תגיות:רצועת עזהדגל ישראלמלחמת ששת הימים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה