חדשות בארץ

אבל כבד: הלווית הגאון רבי שמחה קוק זצ"ל בשעה 13:30 מירושלים לרחובות

מסע ההלוויה יצא בשעה 13:30 מבית ההלוויות שמגר בירושלים לעבר העיר רחובות. בשעה 16:30 תצא ההלוויה מבית הכנסת הגדול ברחוב בנימין ברחובות

  • כ"ד אייר התשפ"ב
הרב שמחה כהן קוק זצ"ל (צילום: פלאש 90)הרב שמחה כהן קוק זצ"ל (צילום: פלאש 90)
אא

עולם התורה והעיר רחובות התעטפו באבל כבד, עם פטירתו של רבה של העיר, הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל. בישיבת 'מאור התלמוד' הוסרה הפרוכת, ובעיריית רחובות ביטלו את ישיבת המועצה שנקבעה להיום.

מסע הלוויה יצא היום (רביעי) בשעה 13:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים ומשם לעיר רחובות, שם בשעה 16:30 תצא הלוויה מבית הכנסת הגדול ברחוב בנימין בעיר, לעבר בית החיים בעיר, שם ייטמן.

הרב קוק זצ"ל כיהן במשך עשרות שנים כרבה הראשי ואב"ד רחובות, רב בית הכנסת ה'חורבה' בירושלים ונשיא ישיבת 'מאור התלמוד', אותה הקים לזכר אחיו הרב שלמה קוק זצ"ל. הרב היה מקובל על כל החוגים בארץ ובתפוצות, נודע כתלמיד חכם מופלג, נלחם למען קדושת השבת ולא הסתיר את כיסופיו לעיר ירושלים.

הקליקו לסיפור מפעים על הרב שמחה קוק זצ"ל

הראשל"צ והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף ספד לרב זצ"ל: "שמעתי בצער רב על הסתלקותו לבית עולמים של זקן רבני ישראל רבה של רחובות ולשעבר חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל עשרות בשנים הרה"ג רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל שהנהיג את עדתו ביד רמה ועמד בעוז ותעצומות לביצור חומות הדת ולימין הרבנות משך כל שנות כהונתו המפוארות. עולם הרבנות יחסר את אחד מגדולי מגיניו ופאר גידוליו, תנחומינו למשפחתו הרוממה ת״ח מופלגים ההולכים בדרכו".

הגאון רבי ציון כהן, רבה של אור יהודה, המכהן כמ"מ רב העיר רחובות מטעם הרבנות, ספד אף הוא: "עם ישראל ותושבי העיר רחובות המומים וכואבים על פטירת מורנו המרא דאתרא, הגאון הצדיק רבי שמחה הכהן קוק זצוק"ל, גאב"ד העיר רחובות שהנהיג את תושבי העיר עשרות בשנים בחן ובחסד מיוחדים, חיבר בין גווניה השונים ברגישות ובמאור פנים. המשיך בחייו בפועל ממש את דרכו של אהרון הכהן באהבת הבריות וקירובם לתורה. לחם את מלחמת השבת הקדושה בעיר רחובות ללא פשרות ובנחישות אך מתוך תבונה רבה.

"הרב זצ"ל ביסס את מערך הכשרות בעיר בהקפדה יוצאת דופן ומופלאה אשר הפכה עם השנים לסמל עבור שאר הערים באה"ק. את החלל העצום שהותיר אחריו דמות ההוד מורינו זצוק"ל אי אפשר למלא", הוסיף רבה של אור יהודה.

בעיריית רחובות מסרו: "עקב הלווייתו של הרב קוק זצ"ל שתתקיים מחר החל מהשעה 16:30 אחר הצהריים ברחבת בית הכנסת הגדול, אנו דוחים את ישיבות ההנהלה והמועצה שנועדו למחר. בשורות טובות ויהי זכרו ברוך".

תגיות:הלוויההרב שמחה קוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה