חדשות בארץ

משפט נתניהו | פילבר מאשר: ניסו לגייס אותי כעד מדינה לפני אישור יועמ"ש – בניגוד לחוק

עד המדינה שלמה פילבר אישר את טענתו של עו"ד בעז בן צור, פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, כי החוקרים ניסו לגייסו כעד מדינה ביולי 2017, שלב בו נתניהו לא הוגדר כחשוד. בן צור: "בתקופה הזאת אין יועץ משפטי לממשלה, אין אישור יועמ"ש לעשות שום פעולה בעניינו של נתניהו. זו הפרה של חוק יסוד"

  • כ"ג אייר התשפ"ב
נתניהו בבית המשפט, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בבית המשפט, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חקירתו הנגדית של שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4000, ממשיכה לספק דרמות יומיות: היום (שלישי) עלתה במהלך עדותו של פילבר הטענה, כי החוקרים ניסו לגייס אותו לשמש כעד מדינה עוד לפני שניתן אישור של היועץ המשפטי לממשלה לחקירת ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, וזאת בניגוד לחוק יסוד הממשלה.

פילבר אישר את טענתו של עו"ד בעז בן צור, פרקליטו של נתניהו, לפיה הוא קיבל "הצעה מפורשת" להיות עד מדינה במהלך חקירתו ברשות לניירות ערך ביולי 2017. בשלב זה נתניהו לא הוגדר עדיין כחשוד בתיק 4000. בן צור הגיב כי "בתקופה הזאת, לפי כל שיטה, גם של הפרקליטות, אין יועץ משפטי לממשלה, אין אישור יועמ"ש לעשות שום פעולה בעניינו של נתניהו. בטח לא פעולה דרמטית לגייס עד מדינה שיפליל אותו. זו הפרה של חוק יסוד".

במהלך הדיון הצהיר פילבר כי ההחלטות שקיבל כמנכ"ל משרד התקשורת בנוגע לעסקת בזק-יס נעשו לטובת הציבור וללא כוונת זדון. לדבריו, בחקירתו במשטרה טענו בפניו כי נתניהו 'זרק אותו מתחת לגלגלים': "הרגשתי שהחוקר אומר 'תביא את הראש של נתניהו או של אלוביץ'. לא היה לי מה לתת להם".

הפרקליטות הודיעה בתחילת הישיבה, כי ערכה השלמת חקירה בנוגע למועד "פגישת ההנחיה", שלטענתה התקיימה בין נתניהו ופילבר, אולם לדבריה לא הושג מידע חדש בעניין.

כזכור, על פי סעיף 64 לכתב האישום, בפגישה זו – שלטענת התביעה התקיימה זמן קצר לאחר אישור מינויו של פילבר למנכ"ל משרד התקשורת – הוא הונחה על ידי נתניהו לפעול באופן שייטיב עם בעלי בזק לשעבר, שאול אלוביץ', נאשם נוסף בתיק 4000. אלא שלפני כשבועיים ספגה הפרקליטות מכה, לאחר שצוות ההגנה הצליח להוכיח שפילבר לא נפגש עם נתניהו במועד שצוין בכתב האישום. לאור זאת, פנתה הפרקליטות בשבוע שעבר לבית המשפט וביקשה לתקן את הסעיף המדובר.

בתגובה לבקשת הפרקליטות לתיקון כתב האישום, אמרו גורמים בסביבתו של נתניהו: "מספיק! צריך לעצור את ההשתלחות הפרועה של הפרקליטות. ארבע פעמים הם תיקנו את כתב האישום, והם כנראה לא ינוחו עד שיקבלו את הראש של נתניהו".

"במשך שנתיים הפרקליטות הסתירה מבית המשפט ומהציבור את הראיות החד-משמעיות שסתרו את טענתה", הוסיפו הגורמים. "מספיק, יש גבול!".

תגיות:תיק 4000שלמה פילברבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה