חדשות בארץ

עמית סגל על הדרמה הפוליטית: "אלו שלושת המפסידים הגדולים ביותר"

הפרשן הפוליטי עמית סגל התייחס לפרישתה של ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי מהקואליציה, וציין כי שקד, קארה ואורבך הם המפסידים הגדולים

  • י"ח אייר התשפ"ב
(צילומים: אבשלום ששוני ויונתן זינדל, פלאש 90)(צילומים: אבשלום ששוני ויונתן זינדל, פלאש 90)
אא

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, התייחס הערב (חמישי) לטלטלה הפוליטית שנוצרה בעקבות פרישתה של ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי מהקואליציה, וציין כי המפסידים הגדולים ממנה הם חברי ימינה השרה איילת שקד, ח"כ אביר קארה וח"כ ניר אורבך.

בחשבון הטוויטר שלו כתב סגל: "המפסידים הגדולים: שקד קארה ואורבך שויתרו על הצעות חלומיות בליכוד כי חשבו שהם מנהלים את העניינים ועכשיו אין להם ממשלה ואין בית פוליטי".

הוא מוסיף והתייחס למפלגת מרצ: "סיפור מדהים מרצ. עשרים ואחת שנה במדבר, ואז עושים הכל לשוב מצרימה".

סגל מעריך שהממשלה עומדת בפני קריסה, גם אם ג'ידא רינאוי זועבי לא ממרצ לא תפיל אותה. בראיון ל-103FM אמר הפרשן כי "המועדון נשרף כבר כשסילמן פרשה, אבל יש פה גורם של הפתעה. אם ח"כ רינאוי זועבי לא תביא להפלתה - יהיה זה ח"כ אחר שיפיל אותה".

מוקדם יותר היום שיגרה ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי מסיעת מרצ מכתב לשר החוץ לפיד ולראש הממשלה בנט, והודיעה כי היא פורשת מהקואליציה. זועבי ציינה כי היא מוותרת על מינויה לקונסולית ישראל בסין, תפקיד שקיבלה מלפיד אחרי שהפריעה לממשלה להעביר בכנסת את חוק האזרחות. בעקבות הפרישה, מונה כעת הקואליציה 59 חברי כנסת בלבד.

נראה כי הממשלה קרובה יותר מתמיד לסיום דרכה, כאשר האופוזיציה קיבלה אצבע נוספת שתאפשר לה להעביר את החוק לפיזור הכנסת. החוק לפיזור הכנסת יעלה להצבעה בקריאה טרומית ביום רביעי הבא.

במפלגת מרצ הופתעו מפרישתה של זועבי, ומהעובדה שלא עדכנה על כך את לפיד, בנט, ואף אחד מחברי מפלגתה – ששמעו על כך מהתקשורת.

במכתב ששיגרה לבנט ולפיד תקפה זועבי את התנהלותה של הממשלה: "לצערי הרב בחודשים האחרונים ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה. שוב ושוב ראשי הקואליציה העדיפו לנקוט בעמדות ניציות, נוקשות וימניות בסוגיות יסוד חשובות מאין כמותן לכלל החברה הערבית - אל אקצא והר הבית, שייח‘ ג‘ראח, מפעל ההתנחלויות והכיבוש, הרס הבתים והפקעת הקרקעות ביישובים הערביים בנגב, וכמובן חוק האזרחות.

"בנוסף, נתקלתי באטימות מוחלטת כלפי הצרכים האמיתיים של הישובים הערביים בדגש על תחומי פיתוח הרשויות המקומיות, סוגיות הדיור, התעסוקה והחינוך", הוסיפה זועבי לנמק את פרישתה.

יו''ר מרצ ניצן הורוביץ, יחד עם השר עיסאווי פריג', יצאו לכיוון ביתה של רינאוי-זועבי בנצרת עילית, בניסיון לשכנעה לשנות את דעתה. אולם היא סירבה להיפגש עימם, וביקשה לדחות את הפגישה למחר.

"תם עידן בנט" - המונולוג של יעקב ברדוגו. צפו:

(קרדיט: ערוץ 14)

תגיות:נפתלי בנטעמית סגלג'ידא רינאוי זועבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה